Skocz do zawartości
kardiolo.pl

Niedomykalność zastawki aortalnej i zwężenie zastawki mitralnej

Gość marysia

Rekomendowane odpowiedzi

Moi drodzy moja mama(49l) ma niedomykalność zastawki aortalnej i mitralnej. Powiedziano jej dziś, że operacja jest konieczna jak najszybciej. Ona w sumie nie czuje się bardzo źle ale nie to jest istotne. Była dziś na konsultacji w Aninie. Teraz czeka ją szpital, badania i opinia kardiochirurgów(jeszcze nie znamy terminu badań). Proszę powiedzcie coś o takich operacjach. Ja jestem laikiem w tym temacie dlatego proszę o informacje może ktoś miał taki zabieg w Aninie. Bardzo się martwię o nią. Jakie jest ryzyko, że może coś się nie udać. Dodam, że wykryto u niej guzki tarczycy(nie wiemy jeszcze jakiego rodzaju) i piasek w woreczku żółciowym, czy może to przeszkodzić w operacji. Z góry dziękuję za jakiekolwiek informacje.
Witaj Marysiu, Mając 15 lat wykryto u mnie zwężenie zastawki mitralnej - i w Instytucie Kardiologii w Aninie byłam operowana 2 razy. W roku 1993 wszczepino mi pierścien Canpentiera a w roku 2006 wszczepiono mi sztuczną zastawkę St. Jude 25 - ta operacja była koniecznościa - ratowaniem życia. Operował mnie doc. Różański - zarówno dwa lata temu jaki i 15 lat temu gdy byłam dzieckiem. Myślę, ze operacji w IK w Aninie nie należy się bać. Tam naprawdę są świetni kardiochirurdzy. Jestem pod stałą opieką IK. Tak naprawdę każdy z nas inaczej przechodził bądź będzie przechodził takie operacje. Ja jestem młodszą osobą od Twojej mamy i mój organizm szybko wrócił do zdrowia. Ja przez wiele lat byłam pod opieką Poradni Wad Wrodzonych. Teraz jestem w Zespole Poradni Specjalistycznych w IK w Aninie. Pytasz o ryzyko - u każdego pacjenta jest ryzyko - to jest wpisane do takich operacji. Jedyne co mogę pocieszyć to przez wszystkie te lata pobytu w IK nie było osoby, której by taka operacja się nie udała - wszyscy lepiej lub gorzej ale wrócili do zdrowia. I również mamie tego życzę.