Skocz do zawartości
kardiolo.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Bardzo proszę o interpretację moich wyników EKG. HR: 69 [1/min] RR: 865 ms P: 0 ms QRS: 87ms PQ: *ms QT: 275 ms QTc: 294 ms Oś QRS: 63 Jest napisane, żebym zwróciła uwagę na: średnia oś QRS - normogram brak załamka P amplituda zespołu QRS obniżona w aVL. V1. nieprawidłowy załamek R w V2. V3. czas QTc skrócony Od razu dodaję, że mam 19 lat i nie zauważyłam żadnych dolegliwości. Z góry dziękuję:)
Nie jestem lekarzem, więc nie wiem jaki powinien być opis dobrego wyniku ekg. Gdybym wiedziała, to nie pisałabym tu o poradę. Zależy mi na opiniach ludzi, którzy znają się na rzeczy, a nie tych którym się nudzi i dodają nic nie wnoszące komentarze.
A ja widzę, że młodzi ludzie, nie mając żadnych dolegliwości, coraz częściej robią sobie różne badania (chyba nie z nudów?) a potem się martwią niezrozumiałym opisem. Chyba ktoś skierował na to badanie ? W jakimś celu zapewne ? I ten ktoś powinien interpretować wyniki. Wszystko o załamkach można poczytać na wiki;np. http://pl.wikipedia.org/wiki/Załamek_P; jest to wiedza oczywiście dla amatorów ale zawsze coś.

Witam ja mam 20 lat i i wysłał mnie na takie badania mój przyszły pracodawca a oto niepokojące mnie wyniki: HR:104[1/min] RR: 572ms P:97ms QRS: 95ms PQ: 117ms QT: 345ms QTc: 455ms Oś QRS: 78stopni średnia oś QRS - normogram. nieprawidłowy załamek P w II amplituda zespołu QRS zwiększona w V2 V3 amplituda zespołu QRS obniżona w I, aVL, V1, V6 patologiczny załamek Q w aVR, V2, V3 nieprawidłowy załamek R w V3, V4, V5 odcinek ST uniesiony w V2 nieprawidłowy załamek T w V5 czas QTc wydłużony Ktoś może wie co mogą oznaczac ? prosze o odpowiedz