Skocz do zawartości
kardiolo.pl

Przepływ lewo-prawy przez IAS u niemowlęcia

Gość kasia

Rekomendowane odpowiedzi

Kasiu, nie jestem lekarzem tylko mama dziecka z wada serca. Ma więc mgliste pojęcie o wadach serca, choć zapewne większe aniżeli przeciętny Polak. Przy okazji serdecznie zapraszam cię a nasze forum poprzez stronę www.sercedziecka.org.pl Masz na stronie tej równiez opisane poszczególne wady serca, po lewej stronie. Jesli podejrzenie jest o ubytki , a tego z cała pewnościa powiedziec nie mogę, to u takiego maluszka zawsze jest szansa na samozasklepienie w zalezności od poło.zenia ubytku międzyprzedsionkowego do około 1 roku zycia. Jeśli chodzi o drugi opis odnośnie Botalla (PDA) to jest to pozostałośc po okresie życia płodowego - naczynie łąćzące tętnicę płucną z aortą. Stanowi jedną z najczęstszych wrodzonych wad serca. W nastepstwie zmian okołoporodowych w kilkadziesiat godzin po urodzeniu dzicka dochodzic powino do fizjologicznego zamknięcia sie przewodu tętniczego. U wczesniaków komórki pzreewodu są miej wrażliwe na czynniki, które wpływają na zamykanie, stąd im niższy wiek płodowy tym większe prawdopodobienstwo przetrwania drożności przewodu tętnczego. PDA jest przyczyną przecieku krwi z krążenia systemowego do płucnego. Jesli przewód ma małą średnicę jedynym objawem kliniczym jest szmer. Rozpoznanie PDA bez względu an wiek stanowi wskazanie do jego niezwłocznegp zamknięcia. U wczesniaków podejmowane sa próby farmakologicznego zamknięcia PDA. PDA u dzieci o masie 10 kg i więcej zamyka sie maloinwazyjnie w pracowni hemodynamicznej za pomoca sprężynek lub implantów prowadzanych do pzrewodu cewnikami przez naczynia obwodowe. Wiem, ze taki opis przeraża, ale PDA jeśli wogóle sie powteirdzi to njałagodniejsza i najprostsza w leczeniu wada serca. Widziałam naocznie dzieicaki po korekcie i trudno uiwerzyć,z ę kiedykolwiek coś im doelagło. Nie znam Radomia i nawet nie wiem czy ktoś na naszym forum jest pod opieką waszej pani doktor. Sugerowałabym konsultacj