Skocz do zawartości
kardiolo.pl

SIADH czyli zespół nieadekwatnego wydzielania wazopresyny po SSRI SARI

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! jestem studentem kierunku lekarskiego i jest mi trochę niezręcznie pisać na tym forum z perspektywy pacjenta (tym bardziej,że jako student medycyny działam w studenckim kole naukowym psychiatrycznym pewnej uczelni medycznej i po stażu myślę o specj. z psychiatrii).. ok,do rzeczy: od roku dwóch lat próbuję leczyć się na nerwicę lękową. pierwsze pół roku chodziłem do psychologa-psychoterapeuty (była to psychoterapia psychodynamiczna). nie odczuwałem żadnej poprawy po pół roku chodzenia na sesje terapeutyczne. następnie, wybrałem się do psychiatry (gabinet prywatny). po kilku *nieudanych* (w sensie: dotkliwe skutki uboczne) próbach z opipramolem (w prep. Pramolan) - ogromne działanie antycholinergiczne, chlorprotixenem (w prep. o tej samej nazwie)- bardzo duże osłabienie,znużenie w ciągu dnia,tzw. ogłupienie - jak nazywają to pacjenci i z doksepiną (w prep. Doxepin) - działanie mocno ataktyczne, psychiatra przepisał mi lek z grupy SSRI - sertralinę (w prep. Luxeta). zacząłem od mniejszej dawki,stopniowo ją zwiększając (zgodnie z zaleceniami lekarza). brałem sertralinę przez ok. 2 m-ce, przy czy odczuwałem znaczne pobudzenie (czyli klasyczny *jitterness syndrome* - zespół rozstrzęsienia często opisywany po podaniu leków z grupy SSRI. otrzymałem znikomą ilość klorazepatu - czyli benzodiazepiny długodziałającej,a więc majacej najniższy potencjał uzależniający (w prep. Cloranxen), najmniejszą dawkę,które to tabletki brałem jedynie w razie większego pobudzenia wywołanego działaniem sertraliny. klorazepatu (w postaci Cloranxenu) miałem bardzo mało,ponieważ lekarz uważał,że BDA są szkodliwe (w sensie: szybko uzależniają). zgadzam się. podoba mi się takie zdroworozsądkowe podejście lekarza specjalisty,ale z drugiej strony - te malutkie (bo 5 mg jednorazowo) dawki klorazepatu nie wystarczały do tego aby zniwelowac skutki mocno pobudzającego i