Skocz do zawartości
kardiolo.pl

Strach przed robieniem zakupów dla samej siebie

Gość studentka

Rekomendowane odpowiedzi

Gość studentka
Witajcie! Mam 22 lata, jestem studentką 3 roku i od 6 lat mam problem z kupowaniem sobie rzeczy, które można nazwać zwyczajnie dobrami typu: ubrania, buty, kosmtyczka, jedzenie. Od dwóch lat notorycznie odmawiam sobie wszystkiego czego pragnę i o czym marzę. Jestem jedynaczką i z nikim nigdy nie musiałam się dzielić niczym, mimo to nie potrafię zadbać o samą siebie. Chodzę po sklepach i uwielbiam oglądać nowe ciuchy, bardzo interesuję się modą i wiem co jest na topie. Nie potrafię jednak sobie niczegi kupić, nawet jeśli bluzka bardzo mi się podoba i mam na nią pieniądze to jednak nie czuję potrzeby pójścia do przymerzalni nawet. Moi znajomi oraz najbliższa rodzina nigdy nie chodzą ze mną na zakupy, ponieważ ja ciąglę odmawiam jeśli chcą mi coś kupić, czy namawiają mnie do przymierzenia. Zastanawiasz się pewnie to skąd mam ubrania, otóż większość ubrań mam z czasów gimnazjum i liceum (może są trochę za małe, ale mi to nie stwarza problemu). Jeśli idę na zakupy to większą przyjemność sprawia mi kupowanie mojemu chłopakowi ubrań niż samej sobie i tak jest od zawsze. Myślę o innych, a nie o sobie. Chciałabym to przełamać i w końcu pomyśleć o sobie, ale mi to nie wychodzi. Po zrobieniu kalkulacji na ubrania w przeciągu roku wydaję ok. 500 zł, przeważnie jest to wymiana podartych już spodni i kupieniu sobie jednej pary butów i 3 bluzek. Może macie jakieś rady jak pokonać mam samą siebie i zacząć w końcu dbać o siebie. Dzięki!
Gość dziwny