avatar
Marcin IP: 87.248.69.**

Witam!
Mam 16 lat chodzę do liceum. Posiadam również jeszcze jedną rzecz a mianowicie nadciśnienie tętnicze. Mam lekką nadwagę warze 68 kg przy wzroście 165cm.Ciśnienie wacha się od 170-140/120-100/ bez tabletek. diagnoza prosta schudnąć a nadciśnienie może się ulotni, w tym momencie zaczynają się schody, mimo iż uwielbiam pograć w piłkę nożną lubię też popływać lecz jestem ograniczony ze względu na bardzo silne bóle głowy podczas wysiłku a zwłaszcza na słońcu, nie występuje on na basenie lecz wtedy odzywa się duszność wysiłkowa która również mnie ogranicza. Mam straszną przemianę materii, i każda próba ograniczenia jedzenia kończy się zasłabnięciem i spadkiem ciśnienia 120/70. Tabletki biorę na noc i ciśnienie w miarę wraca do normy lecz gdy brałem je również na dzień owszem ciśnienie było niższe ale nadal nie w normie, a dodatkowo w szkole byłem bardzo senny i nie potrafiłem się skoncentrować. Mimo iż większych problemów w nauce nie mam to nadciśnienie przeszkadza mi w prawidłowej koncentracji, nie wiem jak sobie z tym radzić, a moje ciśnienie jest bardzo niebezpieczne byłem z rodzicami już u kilku lekarzy i żaden mi nie pomógł, więc szukam pomocy tutaj, dodam tylko że wszystkie wyniki badań mam ok. i mój problem został określony jako samoczynne nadciśnienie. Jeżeli ktoś na tym forum wie jak mi pomóc będę bardzo wdzięczny, z góry dziękuje za odpowiedź.

Marcin

Odpowiedzi znajdują się poniżej

avatar
Barbara IP: 87.207.220.**

wITAJ!!!
Piszesz, ze proba ograniczenia jedzenia doprowadza Cie do spadku cisnienia 120/70??? przeciez to idealne ksiazkowe cisnienie chlopie, co ja mam powiedzie z 90/50 a chodze na step i bardzo dobrze sie czuje, dieta i jeszcze raz dieta a swoja droga to ja nie uwazam aby ta Twoja rzekoma nadwaga miala wplyw na nadcisnienie 68KG do 165cm ??? to przeciez nie tak zle??zdaje sie ze jak na faceta tego wzrostu powinienes wazyc jakies 65kg, wiec masz 3 kg nadwagi-daj spokoj!życze zdrowia i powrotu dobrego cisnienia

avatar
Łukasz IP: 83.5.30.**

To nieprawda, że ciśnienie 120/70 w tym przypadku jest normą. Ty przy takim ciśnieniu musisz odczuwać jakieś dolegliwości. Twój organizm jest przystosowany do wyższych ciśnień i takie ciśnienie jest już dla ciebie niskie. Myślałbym może nad przyczyną nerkową nadciśnienia, chociaż jeżeli wykonano wszystkie badania to pewnie to wykluczyli. Może to być nadciśnienie samoistne tak też bywa. Radze zacząć uprawiać sport, wierze że przy większym wysiłku boli cie głowa, na początek powoli stopniowo zwiększając natężenie wysiłku. Być może nadciśnienie zniknie z wiekiem, ale trzeba uważać już przez całe życie, bo nadciśnienie zawsze trzeba leczyć.
Pozdrawiam

avatar
Bogna IP: 62.21.60.**

ja mam ciśnienie skaczące jak je leczyć kiedy normalnie mam 98/65 jak wezmę codziennie tabletkę to mogę zesłabnąć pomóżcie

avatar
Maciej O. z Kwidzyna IP: 89.229.217.**

Witam.

Wykryto u mnie nadciśnienie tętnicze wtórne i nie wiem, co dokładnie jest mi zabronione, a co wskazane ...
Moje ciśnienie czasami dochodzi do 130/100 i nawet przy takim ciśnieniu dobrze się czuję, nie odczuwam żadnych zmian w samopoczuciu.
Czy z moim nadciśnieniem mogę jeździć w góry??
Proszę o pomoc, co mogę, a czego nie mogę robić w nadciśnieniu tętniczym wtórnym. :( :(

avatar
dotty IP: 83.29.178.**

To zależy jaka jest przyczyna tego nadciśnienia. Jeśli jest wtórne to znaczy, ze trzeba najpierw wyleczyć przyczynę. 130/100 to nie jest aż tak wysokie ciśnienie żeby trzeba było ograniczać aktywność. Przy nadciśnieniu należy unikać długiego przebywania na słońcu (oraz w nagrzanych pomieszczeniach), wyłączyć z diety kawę, mocną herbatę (generalnie kofeinę), ograniczyć spożycie soli. W góry możesz jechać, ale to tak naprawdę zależy od ciebie i twojego samopoczucia. Po prostu niektórzy ludzie źle reagują na zmiany pogody czy klimatu, więc jeśli mieszkasz na codzień na nizinach to możesz na początku mieć gorsze samopoczucie.

avatar
barkode

Witam wszystkich.
Od kilku lat leczę nadciśnienie z różnym skutkiem, ale nie o to chodzi.
Mam pytanie. Czy, a jeśli tak to w jakim stopniu picie dużych ilosci herbaty może wpływać na wysokość ciśnienia?

avatar
crimson IP: 84.38.20.**

Wszystko co w nadmiarze - szkodzi. Natomiast wszystkie zalecane przez fachowców (czytaj: doświadczonych lekarzy) medykamenty, brane w MAŁYCH ilościach - mogą pomóc.
To samo z używkami; kawa na pewno nie szkodzi (2 filiżanki dziennie) przy nadciśnieniu tętniczym, nawet troszkę może pomóc. To samo z herbatą.
Na pewno zmniejszyć należy spożywanie soli i zawalczyć z nadwagą, jeśli się ją ma.
Alkohol --* to samo co herbata i kawa; kieliszek przed snem to lekarstwo, 100ml i więcej raczej już zaszkodzi.
Przy niskim nadciśnieniu (130/100) mogą pomóc naturalne preparaty; magnez i picie herbatki z głogu.
Bezwzględnie jednak należy konsultować się w dobrej poradni. Każdy przypadek jest inny i nie należy uogólniać.
Pozdrawiam!

avatar
Agnes IP: 83.22.124.**

Na nadciśnienie bardzo dobry jest wyciąg z jemioły lub zioła jemioły.do kupienia w aptece.Picie 3 razy dziennie obniżają ciśnienie i uspokajają.Wiem po sobie.

avatar
grażyna IP: 82.210.189.**

witam wszystkich,jestem tu nowicjuszką .oczywiscie borykam sie też z nadciśnieniem,od niedawna-4 tyg.ale nawet przy wartosci ok 140/100 czuje się juz koszmarnie.do tego dwukrotnie miałam bardzo ostre skoki cisnienia,które były połaczone z bólem w klatce,ogólnym złym samopoczuciem,wysokim tętnem.ostatnio wczoraj-skonczyło sie wizytą w szpitalu i kilkugodzinną obserwacją.dzis znów czułam sie zle,znów skoki ,wizyta u lekarza,lęk -czy to nie zawał.oj cięzko.zmieniam trochę leki/oczywiscie po konsutacji u lekarza/.mam się przebadac pod kątem ew. *wieńcówki* i ew. zmian w sercu.zobaczymy co będzie.narazie nie mogę się pozbierać

avatar
gabi IP: 83.9.2.**

Kochani, ja wczoraj opuściłam szpital. Leżałam na hipertensjologii dwa tygodnie. Mam skoki ciśnienia do 250/140. Na oddziale porobili mi chyba wszystkie możliwe badania. Po badaniu na metanefryny i TK jamy brzusznej postawiono diagnozę: guz chromochłonny nadnercza prawego.
Piszę żeby Was uczulić. Skoki ciśnienia pomimo leczenia mogą świadczyć o czymś nieładnym. Tak było w moim przypadku. Za dwa tygodnie ide do szpitala ponownie , tym razem na operację. Mam nadzieję,że po usunięciu guza unormuje mi sie ciśnienie.
Pozdrawiam wszystkich.

avatar
paweł IP: 79.188.173.**

Poprzednicy pisali o diecie, przyłączam się do opinii że dieta jest podstawą zdrowia szczególnie jeśli mowa o układzie krążenia. Należy dołożyć wszelkich starań żeby zamienić tłuszcze nasycone na nienasycone wieprzowina na ryby, oleje na oliwę z oliwek itd. Ryby morskie zawierają tłuszcze omega 3 bez których nie ma zdrowia. Można a nawet trzeba suplementować omega 3 żeby mieć pewność że nasz organizm otrzymał odpowiednią ich *porcję*. Badania kliniczne mówią że dzienne minimum to 1000 mg EPA+DHA ale taka dawka jest dobra dla masy ciała do ok. 50 kg powyżej tej wagi 1500mg i więcej jest najbardziej wskazane. Wybierajmy preparaty najwyższej jakości i ilości dubstancji czynnych (EPA+DHA) te, które są przebadane, które udowodniły swoją skuteczność nie te najtańsze. Na koniec, Japończycy opierają dietę na rybach, owocach morza i mają najwięcej 100 latków a choroby serca są u nich rzadkością, bierzmy przykład z tych którzy mają wyniki.

avatar
ania22 IP: 88.199.82.**

Naprawdę zdrowie jest najważniejsze, sama się o tym przekonałam, jak weszłam na stronę >http://smierc.org i sprawdziłam swoją datę śmierci to , aż się wystraszyłam. Od tego czasu inaczej spojrzałam na życie, zaczęłam o siebie dbać i moje serducho skorzystało na tym a w szczególności ja.

avatar
rs7 IP: 46.113.66.**

Ja do kilku miesięcy walczę z nadciśnieniem. Moje ciśnienie w dzień do go 17 jest OK około 120/80. Po 17 rośnie i o godz, 20 - 21 dochodzi do 150-160/95-105. Raz skoczyło mi nawet do 190/115. Biorę leki , ostatnio Vanatex 80, ale pomagają tylko w dzień. Wieczorem jest makabra. Rano 120/80. I tak codziennie.
Czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem ?

avatar
tade

Miesiąc temu stwierdzono u mnie nadcisnienie(ok.160/80,puls 70-80).Od 2 tygodni biore Bisocard(2,5 mg)i Vivace(2,5 mg)-rano.W godzinach popoludniowych cisnienie sie zmiejsza do 140/70 ,wieczorem wraca do wyzszego i takie tez jest rano przed wzięciem tabletek.Czy te leki dzialaja dopiero po dłuzszym czasie stosowania czy kardiolog po jakims czasie powienien mi przepisac inne?