avatar
kitek175

Witam

Mam pytanie ostatnio kardiolog przepisał mi tabletki * Propranolol *
powiedział że może mogą one zwalczyć kołatanie serca oraz bule im towarzyszące.
Niestety bóle się nasiły doszło do tego ból dosłownie w calej klatce piersiowej i do tego w tym samym czasie mam problem ze złapaniem powietrza oraz czuje wielki ból styłu głowy taki nasilajacy sie . Ból już nie trwa 6 min. tylko nawet trwa 15 min. i to już mnie meczy. Odstawiłam te leki ale tylko to się zmieniło że ustał troszke bół. Przy braniu ich odczówałam : zwolnienie czynności serca, nasilenie wydolności serca, zjębienie głównie palców, uczucie oszołomienia,zmiany nastroju, omamy.


Bardzo bym chciała aby ktoś kto się na tym zna pomógł mi z tym płatkiem ponieważ te bóle towarzyszą mi od szóstej klasy podstawówki.
Wcześniejszy kardiolog u którego byłam nie wiedział co mi jest i poprostu mnie zawracał sobie tym głowy wymyślił najpierw arytmie potem tarczyce. Aż w końcy przy którymś tam z koleji badaniu Echa serca wykryto u mnie PROLAPS MITRALNY . Poszłam z tym do tego samego kardiologa prypisał mi te tabletki i stwierdził że to nie jest poważne.
Czytałam na blogu o osobach z tym PROLAPS MITRALNY i roznie sie wypowiadaja także czytałam o tej operacji.

Bóle prześladują mnie teraz codzinien od jednego do trzech razy czasem tak mocno mnie złapie ból ze płakać mi się chce .
Do tego jak oddycham cieżko mi z tym i jak nabiore powietrza i powoli wypuszcze mam uczucie jak bym zamiast serca miala jakis ciezki kamien cos ciezkiego zamiast serca.

Bardzo porsze o pomoc i dziekuje .

Odpowiedzi znajdują się poniżej

avatar
kardiolog Marek Kośmicki

Witam,
Zespół wypadania płatka zastawki mitralnej może dawać bóle w klatce piersiowej i zaburzenia rytmu serca. Propanolol może być w tym zespole pomocny. Ale jest to kwestia dawki. Być może brała Pani zbyt dużą dawkę Propranololu? Istnieje szereg innych leków podobnych do Propranololu, które być może nie będą dawały takich działań niepożądanych, które dawał Propranolol. Warto wrócić do swojego kardiologia i omówić z nim wszystkie wątpliwości.

avatar
dariann IP: 89.2.32.**

Ja rowniez dostalam te tabletki 40mg rano, wczoraj i dzisiaj zazylam je , ale po 20 mg ,poniewaz obawialam sie reakcji organizmu, wczoraj mialam bole serca wieczorem i dzisiaj rowniez jeszcze wieksze z bolem lewej reki, dlatego tez chyba je odstawie , bo sie poprostu boje, nie wiem czy tak jest tylko na poczatku czy nie i znowu szukanie lekarstw.

avatar
Marcela1991

Do dariann witaj ja biorę 3 lata propranolol i nie czuje skutków ubocznych

Twoja odpowiedź