martyna

Prosze o pomoc
moj tata mial rozlegly zawal-tak powiedzial lekarz.
Kiedy upadl na podloge pol godziny reanimowala go moja siosa pozniej 45 minut lekarze ale moj tata zmarl,choc podczas reanimacji lekarzy widzialm na monitorze ze serce dlugo zyblo i bilo slabo ale bilo.Nie urzyto elektrowstrzasoe-czy to normalne???
Czy ktos wie co dzieje sie przy rozleglym zawale?? czy zdarza sie ze da sie po takim zawale normalnie zyc-gdy czlowiek przezyje??
Moj tata nie zyje nie moge sobie z tym poradzic nie wiemy co to oznacza ten rozlegly zawal lekarz mowil jeszcze cos o zawale kolnierzykowym czy kolnierzowym ale nikt nie slyszal o czyms takim-nawet nasz lerzarz rodzinny.
czy moj tata umierajac cierpial???
prosze o odpowiedz

Odpowiedzi znajdują się poniżej

Lukasz IP: 83.8.97.**

Witam, nie jestem lekarzem, ale odpowiem co wiem. Elektrowstrząsów nie używa się w przypadku ustania pracy serca w asystoli. Tam są nieskuteczne. Wpisz asystolia w google i poczytaj. Zobaczysz czy na elektrokardiogramie był taki zapis. Rozległy zawał jest przy zamknięciu pnia lewej tętnicy wieńcowej lub gałęzi obydwu tętnic wieńcowych. Może chodziło o zawał koniuszkowy a nie kołnierzowy

martyna IP: 81.210.103.**

na elektrokardiogramie nie bylo takiego zapisu jak w przypadku tej asystoli-u mojego taty niebylo tej lini ciaglej na pocztku.przez caly czas reanimacji byly te ze tak napisze trojkaty ....../....../....... tylko ze one byly bardzo male,moj maz ktory widzial cala ta reanimacje mowi ze tetno bylo-najpierw wzroslo do 40 a pozniej zaczelo spadac-bylo ok 20.a dopiero potem pojawila sie ciagla linia.Czyli przez caly czas reanimacji moj tata zyl???? bo lekarz powiedzial ze to jest juz umierajace serce.Czy moj tata byl swiadomy tego co sie z nim dzieje???