avatar
KatarzynaDuda

Witam
Mam 27 lat i rozrusznik ale nie o niego chodzi.
Od piątku mam skoki ciśnienia. Co prawda nie wielkie, 140/80 , może trochę ponad ale za każdym razem czuję uderzenia gorąca i pieczenie w klatce piersiowej. Wczoraj byłam na pogotowiu, zrobili mi EKG, zrobili badania krwi i wszystko ok. Dodatkowo poinformowałam ich że już 3 dzień biorę lek antydepresyjny sertagen po pół tabletki. Powiedzieli z niby to nie powinni mieć związku ale lepiej żebym odstawiła. Przepisali mi bisocard 5 mg i najpierw kazali brać po pół tabletki. Dzisiaj kupiłam, zażyłam pół i funkcjonowałam (mam 7 mies córkę więc trzeba jakoś funkcjonować). Gdzieś koło 16:30 znów dopoadl mnie napad gorąca,skok ciśnienia, więc wzięłam jeszcze cała tabletkę bisocard (5mg) i leżałam,po pół godzinie wzięłam jeszcze hydroxyzyne bo myślałam że mnie trafi s nerwów. Z ponad godzinę mi nie przechodziło. Wyszłam na zewnątrz się przewietrzyć ale to nie dużo dało. Wróciłam i leżę a teściowa bawi małą. Teraz leżę. Czuje się osłabiona , mam ciśnienie 123/71 p 55. Ale jeszcze odczuwam lekkie pieczenie w klatce piersiowej i fale gorąca... No wiem co mam robić. Proszę o szybką odpowiedź

Odpowiedzi znajdują się poniżej

avatar
LUBELL IP: 127.0.0.**

140/80 to wg Ciebie skok ciśnienia? Nie no proszę Cie :)

Wg znanego kardiologa skokami ciśnienia do ok 160/100, które nie utrzymują się długi czas, nie powinniśmy się w ogóle przejmować, bo człowiek nigdy nie ma ciśnienia stałego, ono za każdym uderzeniem serca się zmienia i świadczy o tym, że żyjemy, myślimy, stresujemy się (tak jak Ty nie wiadomo czym), więc nie nakręcaj się, bo to nawet nie jest skok, tylko praktycznie ciśnienie wysokie prawidłowe (do 139/89).

Pozdrawiam ;)

avatar
KatarzynaDuda

Dziękuję za odpowiedź. W sumie podejrzewam, z mogę mieć nerwicę. Co prawda chodzę do psychologa ale tak jak pisałam ostatni postanowiłam zacząć brać tabletki antydepresyjne i na drugi dzień po 1 dawce metocard połówkę raz, na 2 dzień x bo 2 x napad gorąca . Na pogotowiu byłam o patrzyli z politowaniem na rozryczana sierotę (mnie). Także muszę powalczyć trochę ze sobą :/

avatar
KatarzynaDuda

W sumie wszystko było by ok jakby nie to że te wahania ciśnienia zdarzają się co najmniej 5, 6 x dziennie i są niekomfortowe bo towarzyszą im mocne osłabienie i uderzenia gorąca... Czy to może mieć coś wspólnego z nerwicą???

avatar
KatarzynaDuda

W sumie wszystko było by ok jakby nie to że te wahania ciśnienia zdarzają się co najmniej 5, 6 x dziennie od 4dni i są niekomfortowe bo towarzyszą im mocne osłabienie i uderzenia gorąca... Czy to może mieć coś wspólnego z nerwicą???

Twoja odpowiedź