avatar
pacjent29 IP: 81.163.200.**

Witam wszystkich.Jestem dość młodym jeszcze nadciśnieniowcem, od lata a dokąłdniej lipca biore lek na nadciśnienie egiramlon 5+5 mg i mi pomaga, obniża ciśnienie mimo że czuje sie po nim czasami słabo.Ostatnio lekarz zlecił badania krwi żeby sprawdzić czy wszystko oki (dużo schudłem przez jazde na rowerze) i krew wyszła oki, prócz glukozy 120 i cholesterolu 255 oraz trójglicerydów na które lekarz przepisał mi Lipanthyl Supra 215 mg.I zażywam już tydzień ten lek, na nadciśnienie rano a Lipanthyl wieczorem.I czuje się po nich niezbyt dobrze, zwłaszcza w nocy zaczęły mnie boleć stawy i pobolewają, oraz swędzić skóra, dodatkowo nie moge spać, sen mam przerywany, co pół godziny góra godzine się budzę gdy łaskawie zasnę a pozniej po wybudzeniu długo nie moge ponownie zasnąć, sypiam w sumie po 3-4 godziny na dobe tym przerywanym snem,dodatkowo te objawy co wspomniałem wcześniej, świąd skóry i pobolewania stawów.W dzien przez mocne niedospanie jestem nie do życia, odczuwam braki normalnego snu w nocy i po prostu czuje sie źle.I nie wiem czy teraz nie przerwać brania tego leku i próbować obniżyc te parametry dietą.Bo organizmu nie mam ze stali biore dwa mocne leki i na nadcisnienie i na te trójglicerydy i jak widać znosze to leczenie źle, po leku na ciśnienie też rewelacyjnie sie nie czułem, miewałem czasem nie przespane noce itp ale nie tak jak teraz.Proszę o pomoc.Czym przerwanie zażywania leku lipanthyl po tygodniu stosowania może coś mi zaszkodzić? Lekarz mówił zebym też diete niskotłuszczową stosował.Czy sens żeby faszerować mnie od razu takimi mocnymi lekami?

Odpowiedzi znajdują się poniżej

avatar
zofia5014

Pacjent29
no niestety takie są skutki zażywania tych leków

jak ja je zażywałam krótko to doszło u mnie do zaniku mięśni
i bardzo mnie nogi bolały
mam takie przykłady w rodzinie ze po zażyciu tych leków mało nie doszło do tragedii
tak ze musisz odstawić i już nie będziesz mógł ich zażywać

kup sobie cynarex takie tabletki ziołowe
kup sobie otręby owsianne

pij siemię lniane
i zobaczysz może ci to pomoże
mnie pomaga
pozdrawiam

avatar
Pacjent29 IP: 37.108.5.**

Dziękuje za odpowiedź, mnie też troche nogi pobolewają w nocy a dziś nie spałem całą noc, nie mogłem zasnąć i przeleżałem do rana.Ale to może też być przyczyna ze skoczyło mi cisnienie w nocy po wczorajszych emocjach sportowych i mimo brania leków cisnienie skoczyło.148 na 107 i wiadomo ze zasnac przy takim cisnieniu jest bardzo ciezko.
Chyba zrobie tak jak piszesz odstawie ten lek i dietą spróbuje trójglicerydy obnizyc.Dzięki za pomoc.
Czytałem ze to niebezpieczny lek i powoduje mase skutków ubocznych, ale myslalem ze jakoś mój organizm sie przyzwyczai, jak widać nie dał rady.Pozdrawiam.

avatar
zofia5014

Pacjent29
jeżeli bolą cie nogi przy braniu tych leków to nie tłumacz sobie ze to od nadciśnienia bo zwyczajnie powodują to te leki
miałam przypadek w rodzinie że mojej bratowej tata to wojował z tym przez pół roku i medycy nie rozpoznali ze to od tych leków przypadek sprawił ze zaprzestał brania leków bo groziła mu dializa
posłuchaj i po jedzeniu zacznij brać cynarex po 2 tabletki i niestety dietka wysuwa sie na pierwsze miejsce
pożegnać jajeczka na bekoniku schabowe wartóbki smalec domowej roboty i poczytać sobie na necie co jeść i bedzie dobrze czego ci życzę pozdrawiam

avatar
kirka IP: 83.4.96.**

Od lat mój mąż zażywa ten lek i nic się nie dzieje. Tylko co jakiś czas robi wyniki typu ALAT i ASTAT jedne to wątrobowe drugie chyba świadczą o mięśniach, bo te leki mogą wywoływać jakieś zmiany. Dziwię się, że mając cholesterol 255 od razu dostałeś tak silne leki, są słabsze, to nie jest aż taki tragiczny cholesterol, można było spróbować diety a jak by nie pomogła to wtedy leki ale słabsze, porozmawiaj z lekarzem.

avatar
Kasia13 IP: 78.10.250.**

Biore lek , w zwiazku z podwyzszonym poziomem trojglicerydow, o nazwie Lipanrhyl Supra 215 mg. Od 2 miesiecy boli mnie watroba, bardzo narzekam na nogi. W nocy mam rwace bole lydek i ud. Budze sie po kilka razy i nie moge usnac. Mam straszne skurcze. Po przeczytaniu ulotki i w/w informacji postanawiam ten lek odstawic- po prostu przejde na diete.

avatar
zibi1953 IP: 83.145.172.**

Biorę Lipanthyl Supra 215 od kilku lat.Cholesterol całkowity mam ok.170,ale trójglicerydy wysokie ok.400.Nie odczuwam żadnych skutków ubocznych.
Biorę także leki na nadciśnienie i cukrzycę II stopnia.

avatar
rrreg IP: 193.106.155.**

Witam
Stwierdzone mam nadcisnienie 2 stopnia, przy czym cholesterol w zeszłym roku ok. 210. (ten zły).
Po zażywaniu PROPRANALOL (czy jakoś podobnie) przez rok czasu cholesterol spadł do ok. 160.
Odczuwam silne bóle głowy w potylicy, często po wysiłku, czasem bez. Oraz ciągłe napięcie szyi z lewej strony tak jakby cały czas miałbym zaciśniętą pętlę na szyi aż do lewego ucha. Wiek: 33l.
Mam te bóle od ponad 10 lat.
Poza nadciśnieniem u okulisty żaden lekarz nic nie stwierdził, również RM i inne badania nic. Czasem przy ciśnieniu ok. 135/90 ból jest tak silny że mdleję. Serce potrafi bić normalnie a czasem wali tak, że je słychać w cichym pomieszczeniu, do tego bardzo nierównomiernie.
Aby zlikwidować ból głowy biorę czasem od 1 do 3 tabletek p. bólowych na raz. W przypadku bardzo silnego nawet 5 dziennie. Zasnąć najlepiej z ręką lewą mocno wyciągniętą nad głową leżąc na lewym boku.
Proprananalol praktycznie nieprzerwanie od ponad 2 lat.
Zastanawiam się na rozpoczęciem Lipanthylu, może zbicie cholesterolu do jeszcze niższego poziomu coś pomoże.
Czy ktokolwiek jest w stanie coś poradzić? Tylko nie w stylu : * niech Pan sobie pobiega to przejdzie * bo te rady już słyszałem.

Ogólnie napisałem na tym forum nie dlatego żeby się żalić, z Lipantylem nie mam doświadczenia ale z innymi lekami trochę tak.
Co do Propranalolu to ogólnie polecam.
Poza takimi skutkami ubocznymi jak sporadyczny ból nerek (który jest niczym przy bólach głowy i kręgosłupa) i częstszym oddawaniem moczu nie zauważyłem.
Za to jest się spokojniejszym, lepiej się śpi i klatka piersiowa w okolicy serca mniej boli.
Więc ogólnie na plus.

Jedyny minus to taki że co kilka miesięcy trzeba zwiększać dawkę bo mniejsza już nie wystarcza...

Czy ktoś może polecić sprawdzony dobry lek na rozcieńczenie / zmniejszenie cholesterolu ?

avatar
test IP: 37.47.40.**

Witam, ja sądzę, że to nie od Lipanthylu bolą nogi i nie można spać. Ja miałem takie objawy bez przyjmowania tych leków oraz przy podwyższonych trójglicerydach. Paradoksalnie po tygodniu brania leku bóle nóg ustąpiły, a sen mam bardziej zrównoważony (choć nie idealny). Lekko bolą mnie stawy łokciowe, ale sądzę, że to od wysiłku fizycznego (zacząłem trenować). Rozmawiałem z lekarzem i ogólnie lek Lipanthyl nie powinien powodować większych zaburzeń, chyba, że podwyższonym trójglicerydom towarzyszą inne schodzenia, np. problemy z nerkami, wątrobą i właśnie nadciśnienie (może to jest Twój problem - łączenie leku Lipanthyl z preparatami na nadciśnienie)?

avatar
Zenon11 IP: 83.11.50.**

Zdecydowanie odradzam. Po liphantylu pojawiła się 100% impotencja i straszna bezsenność, max 3-4 godziny snu na dobę. Odstawiam lek żeby po prostu się nie wykończyć

avatar
markus50 lat IP: 93.105.176.**

Biorę lipanthyl s215 od ponad pół roku wraz z glucophage*m XR 750 mg: efekty są rewelacyjne! TG spadły z 390 do 146 mg/dl (dzisiaj odebrałem akurat wyniki, pierwszy raz w granicach normy!) cukier spadł z ponad 160 do 113 i to wszystko bez szczególnej diety; owszem, na początku kuracji były problemy żołądkowe, ale przeszło po tygodniu (i to nie wiem, czy to wina lipanthylu czy glucophage*u). Ważna jest comiesięczna kontrola ALT i AST! Aha, spożywanie alkoholu jest całkowicie wykluczone, jego połączenie z lipanthylem może być zabójcze.

avatar
Ania95832 IP: 83.23.99.**

No właśnie ciekawi jak często pojawia się jako skutek uboczny - impotencja/spadek libido do poziomu 0. Komuś jeszcze się tak zdarzyło? Mój facet bierze te leki i odkąd je bierze to coś słabo jest.. :/

avatar
Pacjent2908 IP: 185.93.92.**

Mój mąż o mało nie wylądował na wózku inwalidzkim. Właśnie po Lipanthylu. Po badaniach krwi dzwonił do niego przestraszony lekarz i kazał mu natychmiast odstawić lek.

avatar
SirMich86 IP: 89.74.190.**

Witam serdecznie
W dniu dzisiejszym lekarz przepisał mi Lipanthyl 215mg
powód:Trójglicerydy na poziomie 1552mg/dl (norma 150)
Po przeczytaniu wypowiedzi forumowiczów bardzo poważnie zacząłem zastanawiać się nad braniem tego leku.Może napiszę ktoś jak to jest z tym libido (mam sporo młodszą narzeczoną)
Czy faktycznie zażywanie leku powoduje bezsenność ?
I jak reaguje z alkoholem?

avatar
Ewelaa IP: 80.147.168.**

Ja biore lipanthyl supra 160 ,mialam wysokie nadcisnienie bo 210/190 na to mam- tolura i mam wrecz odwrotnie -bole w potylicy ustaly cisnienie spada i do tego dieta i czyje sie znakomicie a i jeszcze wtym wszystkim cukrzyce 2 typu
Takze lipanthyl supra 160 mi akurat pomaga i nieodczuwam rzadnych skutkow ubocznych na kazdej plaszczeznie :):)