avatar
maciupikciu

Uzależnia czy też nie. Mam dwie opinie rodzinnych. Jeden twierdzi iż ona ma za wiele skutków ubocznych i jestem z a młoda na takie leki a druga, że nie uzależnia bo mogą ja brać nawet dzieci.
Skłania się bardziej ku drugiej opinii gdyż brałam hydro wszak doraźnie ale żadnych skutków ubocznych nie zauważyłam ...z drugiej strony to różnie to bywa.
jakie są wasze opinie o tym leku?

Odpowiedzi znajdują się poniżej

avatar
szy123

Mój lekarz mówił, że to nie uzależnia. Zauważyłem po sobie, że im dłużej biorę tym jestem mniej senny po niej. Skutki uboczne u mnie to suchość w ustach, wzmożony apetyt( u mnie to akurat dobrze ;) ), trochę otępienie. Pozdro !

avatar
maciupikciu

SZY a dlugo juz ja bierzesz? lęków nie czujesz? i w jakich dawkach tak by czuc się wyluzowaną oraz w miarę funkcjonującą

avatar
szy1233 IP: 62.108.172.**

No biorę już dość długo, ale tylko doraźnie. Im częściej bierzesz tym większa tolerancja i musisz brać więcej żeby to samo uzyskać. Jak nigdy nie brałaś to 25 mg myślę, że Cię położy spać. Po hydroxyzynie lęki się mniejszają u mnie, tylko biorę max 30mg, ale to nie jest pełny relax poprostu czujesz się lepiej, ale to nie to samo co benzodiapeziny. Psychiatra mi mówiła, że to absolutnie bezpieczny lek jak nie bierzesz jakichś końskich dawek tzn. 100mg. Mam nadzieje ze pomogłem jak coś to pytaj ;))

avatar
LekarzIzabelaWiech

Witam!
Hydroksyzyna zdecydowanie nie jest lekiem uzależniającym! Jednakże, tak jak każdy lek, ma liczne działania uboczne, które mogą wystąpić podczas jej stosowania, np. suchość błony śluzowej jamy ustnej, nudności, wymioty, zaparcia, senność, bezsenność, ból i zawroty głowy, drgawki, pobudzenie, splątanie, dezorientacja, omamy, uczucie pustki w głowie, niedociśnienie, reakcje nadwrażliwości, zaburzenia akomodacji, tachykardia, zapalenie skóry, świąd, wysypka, nadmierne pocenie się,małopłytkowość i zaburzenia krzepnięcia, zwiększenie aktywności enzymów wątrobowych i inne. Stosowanie leku warto zatem konsultować z lekarzem.

avatar
maciupikciu

Dziękuję SZy i Pani doktor za informacje:) jakoś przekonania do leków nie mam ale muszę zacząć brać bo ciężko się funkcjonuje i serce nawala w postaci skurczy. Do tego dostałam propranolol i nie wiem czy go brać skoro tak na co dzień nie mam ciśnienia, boję się ze i tak mi obniży już czasem i niskie ciśnienie lub serce bardziej zniszczy a przede wszystkim czy po pewnym czasie odstawiając te leki nie będzie gorzej niż jest teraz

avatar
Allicja

Hydro nie bardzo leczy nerwicę, to raczej lek do stosowania doraźnego. Chyba lepszy na wyciszenie serca byłby ten drugi, on zwalnia jego tempo. Zawsze możesz spróbować wziać propranolol, jak nie pomoże to zrezygnujesz.

avatar
gabi25 IP: 62.244.154.**

Propranolol mi bardzo pomógł na szybsze tętno.wycisza i uspokaja. ja biorę doraźnie ,jestem ogólnie uprzedzona do leków boję sie że coś mi sie stanie ale propranolol jest ok. jeden z lepszych -nazywam go *magiczną tabletką* polecam tylko bez przedawkowania proszę,ja biorę jedną tab. wrazie jak coś sie dzieje czyli co kilka dni moja dawka to 10mg najsłabsza.pzdr

avatar
maciupikciu

Moje serce właśnie nie zawsze galopuje i boje się ze tętno mi za bardzo spadnie. Juz miałam podobnie z biosocardem z tym, ze wzięłam polówkę i myślałam ze do domu nie dojdę, ze gdzieś upadnę ...tak mnie z nóg ścięło.
Jeśli chodzi o propranolol to lekarka przepisała mi rano i wieczorem po 10 mg oraz hydro rankiem 10 mg a wieczorem 25. Boje się, że się całkowicie zamulę. Muszę jednak moje skurczaki opanować a szczególnie te ciągi (podejrzewam migotanie)

avatar
Allicja

Trochę dużo tego, ale ja nie lekarz. Wszystkie te leki uspokajają i obniżają ciśnienie i puls, żebyś nie chodziła po tym jak śnięta ryba. Może sama sobie dopasuj te leki, w sumie to rola lekarza, ale oni czasami zbyt pochopnie wypisują leki a my sami wiemy najlepiej jak się czujemy. Ja również mam arytmie do tego skłonność do bradykardii jak i tachykardii, ciśnienie bardzo niskie i moja lekarz z lekami jest strasznie ostrożna, bo właśnie boi sie, że może mi się tak obniżyć puls i ciśnienie, które czasami jest i tak agonalne, że tabletka zamiast pomóc zaszkodzi. Może popróbuj propranolol wziąć tylko rano a hydro doraźnie. Przecież nawet lekarz nie zawsze trafia z lekiem i jego dawkowaniem, leki to jednak sprawa prób, żeby dostosować właściwie. Jak będzie za dużo organizm się zbuntuje a jak mało będzie wołał o więcej, bo objawy nie będą ustępowały. A robiłaś holtera? że wmawiasz sobie migotania? Wiem, że ciężko sie żyje z arytmiami bo sama się z tym męczę, ale trzeba sobie jakoś radzić.

avatar
Allicja

Tylko nie traktuj tego jak porady lekarskiej, wiele osób po przepisaniu leków stara sobie sam metodą prób i błędów jakoś dostosować leki do siebie, ja też nie zawsze biorę tak jak lekarz każe, choć tak nie powinno być, ale kto lepiej wie jak nie my sami jak się po danym leku czujemy.

avatar
maciupikciu

Alicja myślę, że to migotania ponieważ dosyć często mam tak, że serce traci swój rytm i bije jak chce czyli szarpie, kopie, odbija i Bóg wie co jeszcze robi, po prostu chaos. Dzieje się to w stresie bo na co dzień to mam pojedyncze lub podwójne czy tez potrójne skurcze w dodatku bolesne. Holtera miałam parę razy i oczywiście wtedy nic nie wykazało, niedawno ekg i tez jest ok.
Masz racje z tymi lekami, chyba zacznę od połówki propranololu a jeśli będzie ok to dam 10mg i tylko rankiem.

avatar
szy1233 IP: 46.171.215.**

A jak myślicie hydroxyzyna ma jakieś skutki uboczne po długim jej braniu? Nie chodzi mi o te trakcie brania tylko o te długoterminowe.

avatar
gabi25 IP: 62.244.154.**

Hydro brała moja córka,prawie całą butelke wypiła i nic jej sie nie stało na szczęscie juz nie musi brać bo wszystko się uspokoiło a co do propranololu to sie go nie bój jak masz tak jak ja 10mg bo lekarze mówią że to nie jest nawet dawka lecznicza ,aby coś typowo pomagało z wadą serca to stosuje się 40mg dziennie.wychodzi na to że to od stresu tak mi pani dr powiedziała, ja brałam połówkę na początku bo bardzo się bałam leku na serce ale nic sie nie zmieniało i biorę jedną10mg dorażnie ,nie codziennie bo i mi nie zawsze serce galopuje ostatnio bardziej bije nie równo :( pozdrawiam

avatar
maciupikciu

Gabi ja mam identycznie , mam nierówne bicie czyli te skurcze i jak mnie chwyci w stresie taki ciąg to mam dosyć dlatego muszę coś z tym zrobić i może dziennie brać ten propranolol tak by się pozbyć tych skurczy i lęków