avatar
MagdaC IP: 212.87.26.**

Mam 54 lata i przechodzę menopauzę. Mam typowe uderzenia gorąca i poty, ale niestety to nie jest najgorsze. Oprócz wspomnianych objawów, na przemian z nimi mam bardzo ciężkie napady polegające na tym, że jest mi bardzo zimno, nawe gdy jestem w łóżku lub na słońcu, a jednocześnie czuję się jakbym za chwilę miała zemdleć, mam ciemność przed oczami i nie mam siły nawet siedzieć ani mówić. Moje ciśnienie w trakcie tych napadów nie jest podwyższone, a czasem nawet obniżone. Dodam, że leczę się na nadciśnienie, ale czasem mimo leków mam jego skoki. Mój internista twierdzi, że to sprawa menopauzy, ale nie spotkałam się nigdzie z opisem takich objawów. Nie pozwala mi to żyć i funkcjonować normalnie. Nic nie mogę robić ani nigdzie pujśc. Bardzo proszę o podpowiedź co to może być i do kogo się z tym udać. Dziękuję

avatar
ania IP: 195.225.248.**

Menopauza swoją drogą i może dawać różne objawy.
Ale prawda jest taka, że lekarze często bagatelizują objawy u kobiet myśląc, ze to nerwica i inne przyczyny...a nie ze strony ukladu krążenia.

Warto udać się do kardiologa, bo może trzeba zrobić badania, echo i inne.
Jeśli często masz skoki ciśnienia moze trzeba zmienić leki lub dawki...

avatar
jolka IP: 83.23.107.**

Mam identyczne objawy takie jak Pani . Mam 49 lat mówia ,że to menopauza.Jadę dzisiaj do ginekologa . U kardiologa byłam i robiłam wszelkie badania i serce jest w porządku . Nie moge z tymi objawami funkcjonować zwłaszcza ,że jest mi słabo i mam zawroty głowy- wogóle fatalnie sie czuję. Muszę *spinać sie w sobie * żeby mimo tego coś robić a pracuję zawodowo i to dość intensywnie.Zobaczę co powie ginekolog i co przeipsze.

pozdrawiam Panią i niech sie Pani trzyma.

avatar
barbarella

Dziewczyny, zbadajcie poziom hormonów tarczycy: TSH, FT3 i FT4 oraz przeciwciała aTPO (b.ważne!!). Takie objawy mogą być spowodowane chorobą tarczycy. Pozdrawiam.

avatar
jolka IP: 83.23.113.**

Robiłam badanie TSH i jest w porządku innych badań tarczycowych nie robiłam bo lekarz mi nie przepisał.Zrobię prywatnie jesli to ma znaczenie.Ginekolog przepisał mi plastry hormonalne. Narazie nie widzę specjalnej poprawy - ponoć po trzech miesiacach można stwierdzić czy pomagają.

avatar
barbarella

Jolka, samo TSH niewiele wykazuje, niestety lekarze z oszczędności nie chcą dawać skierowań na pozostałe badania hormonów. Aby mieć pewność, że z tarczycą wszystko w porządku zrób prywatnie pozostałe badania, pamiętaj o aTPO- to naprawdę ważne! Pozdrawiam.

avatar
jolka IP: 83.23.40.**

Zrobiłam wszystkie badania tarczycowe i są w porządku jednak to nie to a dalej nie czuję sie dobrze . Co teraz?

avatar
Krystyna IP: 83.10.30.**

Moje objawy menopauzy są bardzo podobne. Kiedyś córki wezwały pogotowie, gdyż czułam silny ucisk w klatce pierściowej i zrobiło mi się słabo. Lekarz z pogotowia stwierdził, że z sercem w porządku i są to typowe objawy menopauzy. Ponadto mam skoki ciśnienia i lęki napadowe. Boję się wychodzić z domu i bardzo często zaczerwienienie twarzy. Ciągle czuję niepokój, trudności w koncentracji. Stosowałam HTZ i brałam leki antydepresyjne. Boję się HTZ, ponieważ mam podwyższony cholesterol oraz jestem po operacji woreczka. Niewiele w/w leki mi pomogły, nadal czuję się kiepsko i nie mogę normalnie funkcjonować. Z dawnej aktywności zostało niewiele. Szybko się męczę, bo wszystko co robię, robię bardzo nerwowo. Dawniej byłam osobą spokojną. Jak mogę sobie pomóc i jak długo jeszcze potrwa ta gehenna. Mam 55 lat.

avatar
Krystyna IP: 83.10.30.**

Zapomniałam napisać, iż robiłam badania na tarczycę, lącznie z USG i wszystko w porządku

avatar
anulka IP: 83.2.240.**

Krystyna ja tez mam usuniety woreczek i podwyzszony cholesterol, a HTZ stosuje juz dwa lata, ale z tej strony czuje sie dobrze nie mam uderzen ani zmiennych nastrojow, jak ginekolog dobrze dobierze to nie ma co sie bac a i samopoczucie lepsze,pozdrawiam

avatar
Krystyna IP: 83.10.33.**

Byłam z wizytą u pani ginekolog-endokrynolog i stwierdziła, że na dolegliwości menopauzalne bardziej bezpieczne są antydepresanty niż HTZ. Przepisała mi seroźat ale to bardzo silny lek antydepresyjny i tylko wydałam pieniądze i na wizytę i na lek, który jest bardzo drogi. HTZ w tej najniśszej dawce nic nie pomagało. Jakie HTZ Ty stosujesz. Pozdrawiam

avatar
anulka IP: 83.2.240.**

Krystyna ja obecnie biore klimonorm =,wczesniej bralam diwyne,zapomnialam czy tak sie pisze, ale ostatnio jej nie sprowadzaja,mysle ze sa bezpieczne i maja lagodniejszy sklad jak dawniejsze hormony,pozdrawiam

avatar
Krystyna IP: 83.10.1.**

Anulko dzięki za odpowiedż.. U mnie jeszcze dokucają te skoki ciśnienia. Nogi mam jak z waty i boli głowa a dodatkowo zawroty głowy. W czerwcu minie dwa lata jak nie miesiączkuję i mam nadzieję, iż niektóre uciążliwe objawy ustąpią, tymbardziej, że trudno pracować przy tak trudnych dolegliwościach. Pozdrawiam

avatar
zosia IP: 83.5.133.**

Krystyno - skoki ciśnienia są niebezpieczne - powinnaś koniecznie zgłosić się do lekarza i zacząć przyjmować leki na nadciśnienie. Też mam wycięty pęcherzyk żółciowy. Na wysoki cholesterol biorę codziennie pół tabletki Vasilipu i poziom z 245 spadł do 180. Jestem na HTZ od wielu lat - ostatnio łykam Activelle (bardzo mała dawka hormonów, niedługo chyba w ogóle je odstawię), przedtem był Klimonorm, plastry Systen Conti (ale mnie akurat niespecjalnie pomagały) i jeszcze dwa czy trzy inne, ale nie pamiętam nazw. Nie wiem dlaczego kobiety tak boją się hormonów - przecież wcześniej robi się badania i jeśli nie ma przeciwwskazań to naprawdę nie warto się męczyć. Dzięki hormonom nie wiem co to uderzenia gorąca, bezsenność i inne nieprzyjemne dolegliwości związane z tym okresem życia kobiety. A hormony zapobiegają osteoporozie, niektórym chorobom serca i zdecydowanie podnoszą komfort życia. Pozdrawiam.

avatar
Krystyna IP: 83.10.15.**

Zosiu biorę leki na nadciśnienie, ale skoki nadal się utrzymują. Trudno dobrać odpowiednie leki, tymbardziej, że to jest na tle nerwowwym. Ostatnio pytałam się lekarza odnośnie cholesterolu. Ogólny mam podwyższon a HDL i LDL w normie. Odpowiedziałał, że barziej niepokojące są Nieprawidłowe wyniki HDL i LDL,gdyż wpływ na ogólny cholesterol może mieć co poprzedniego dnia się jadło. Stosowałam plastry System Conti i inne plastry ale bardzo żle się po nich czułam. Bardzo dawno ale tylko 3 miesiące brałam activelle i bardzo dobrze się czułam. Mam zamiar się wybrać do tego lekarza., który mi je przepisał, ale to jest prywatna wizyta i narazie brak funduszy. W Poradni Menopauzy plastry i progesteron dopochwowo przepisane prze panią doktor nie bardzo mi służyły. Nie było poprawy odnośnie ciągłego rozdrażnienia wewnętrznego i uczucia lęku i niepokoju. Bez sensu brać coś co nie pomaga a może zaszkodzić. Zosiu czy po odstawieniu ho9rmonów nie obwawiasz się zmiany samopoczucia? Bardzo dziękuję za odpowiedż.