avatar
ThePro

Witam!
Chciał bym się dowiedzieć jakie ćwiczenia można wykonywać na odstające łopatki a do lekarza nie mam czasu iść bo ciągle szkoła, nauka i tak w kółko a nie chce mieć pózniej braków ( chodzę do technikum ). Mam jeszcze obniżona lewą łopatkę i z tym też chciał bym się uporać mam nadzieje, że dacie mi jakieś ćwiczenia które mogę w domu bez sprzętu wykonywać a z racji tego ze jest jesieni i zaraz zima mogę codziennie wykonywać ćwiczenia bo będę rawie cały czas w domu siedział. Podejrzewam że obniżona łopatkę mam od 3 klasy podstawówki ( nie pamiętam od kiedy dokładnie ). Jeżeli ktoś ma jakieś ćwiczenia albo stronę na której jest opisane to schorzenie wraz z planem *treningowym* i poda będę bardzo wdzięczny. ( aha mam jeszcze 15 lat bo urodziny mam w grudniu więc jeszcze chyba nie jest za pózno na wyleczenie tego )

avatar
4 IP: 80.54.173.**

napisz konkretnie na czym polega twoja wada.Jeśli masz rtg kręgosłupa,to napisz,co tam w opisie jest.Generalnie na wady postawy bardzo pomaga pływanie.Należy wzmacniać mięśnie brzucha i grzbietu.Mieśnie brzucha należy ćwiczyć codziennie całe życie.Przerwa np.2 tygodnie powoduje,że znów sflaczeją.Mięśnie brzucha są b. ważne,bo odgrywają dużą rolę w trzymaniu kręgosłupa.Dobrze byłoby gdybyś jednak podzedł ze zdjęciem do doświadczonego w tych sprawach mgr fizjoterapii,on obejrzałby twoje plecy i zapisałbyś sobie jakie ćwiczenia masz robić.Niesymetryczna postawa może być od skoliozy,od wady wrodzonej w stawie biodrowym,[złe ustawienie główki kości udowej w stawie],złego ustawienia miednicy....Nie ma jednakowych ćwiczeń dla wszystkich.żnajdż ćwiczenia na mięśnie grzbietu i brzucha.Dobre ćwiczenie jest takie; .z piłki do siatkówki
spuścić trochę powietrza,aby była miękka,kucnąć tyłem do szafy lub ściany,piłke włożyć między plecy a szafę.,,Trzymać** piłkę plecami i unosić się i opadać.Piłka masuje plecy po obu stronach kręgosłupa i prostuje go.Jest to bardzo skuteczne ćwiczenie na prostowanie pleców.Jak napiszesz co ci jest konkretnie,to w niedzielę wieczorem ci napiszę resztę. Spytam się fizjoterapeuty. Kup sobie też taki drążek.Są w sklepie sportowym.Instaluje się go w futrynie drzwi i mozna na nim codzienni ezwisać.Zwisy rozciągają kręgosłup.Jak nie,to na placu zabaw wykorzystuj drabinki.

avatar
ThePro IP: 194.152.56.**

U lekarza z tym nie byłem tylko jak były badania w gimnazjum to mówili. Nie wiem co dokładnie mi jest ( jak to się nazywa ) ale widze ze mam odstające łopatki i obniżona lewą łopatkę a jak bym poszedł do lekarza to by mnie na rehabilitacje skierował a to dużo czasu zajmuje wiec zapytałem się tu. Na mięsnie brzucha to mam dużo ćwiczeni ale mniej na grzbiet A z tą piłko będę próbował ( jak bys mógł to napisz ile razy dziennie trzeba to wykonywac, ile minut itp.). Prosze dalej się wypowiadać.

avatar
4 IP: 80.54.173.**

weż od pediatry skierowanie do poradni wad postawy dla dzieci i młodzieży i tam cię zdiagnozują.

Twoja odpowiedź