edyciaa IP: 62.21.29.**

Witam!
*
* Jestem studentką, 23 lata, od około czterech miesięcy borykam się z
* dość kłopotliwym problemem. Mianowicie, odczuwam silne zaciskanie w
* gardle. Objawy te pojawiają się z reguły podczas zajęć szkolnych bądź
* w grupie ludzi. Sytuacje te nie są często stresujące. Powiedziałabym,
* że raczej związane są z nowymi wydarzeniami w moim życiu. Rzadko
* miewam takie objawy gdy jestem sam na sam. Wspomniane tutaj zaciskanie
* w gardle prowadzi do odruchów wymiotnych i suchości w gardle.
* Zaciskanie pojawia się również podczas rozmów i śmiechu. Nie wiem co
* to jest i czym może być powodowane. Wspomnę jeszcze tylko, że kilka
* lat temu borykałam się z kołataniem serca na tle nerwowym, ale teraz
* to już przeszłość. Proszę o pomoc. Pozdrawiam :)

melisa uspokaja IP: 80.54.173.**

pij dziurawiec z malisą.To cos z nerwami.To cię uspokoi.I troche codziennej gimnastyki.lub sportu.

anula34

Zgadza się. To może być objaw nerwicowy.Jest cała masa różnych dolegliwości na tym tle.Wskazane na początek leki ziołowe, które uspokoją. Problemy z gardłem są także związane z chorobami tarczycy.

edyciaa IP: 62.21.29.**

Dziękuje bardzo za porady. Zastanawiam się tylko czy leki bądź zioła uspokajające są wskazane gdyż mam bardzo niskie ciśnienie, a badania tarczycy nic nie wykazały.

anula34

Może zasięgnąć porady laryngologa, ale skoro piszesz ,że ucisk występuje w określonych sytuacjach, to tylko wtedy zażyć coś na wyciszenie, np. coś do ssania. Ziołowe leki tez trzeba brać z rozwagą.Ja również mam niskie ciśnienie, a NEOSPAZMINĘ czasami sobie chlupnę. Można wypróbować preparaty typowo gardłowe np. Tantum Verde- do psikania.Na pewno nie możesz wpadać w panikę w czasie ataku, wez parę głębokich spokojnych oddechów, skoncentruj się na czymś innym.Nauczysz się nad tym panować, o ile lekarz wykluczy jakieś stany chorobowe.

kasienka007

HEJ edyciaa !