avatar
matt IP: 83.14.233.**

Witam, ostatnio tak sobie rozmyslam nt. długosci życia....
Wiec do rzeczy. Jestem meżczyzna mam 21 lat i juz w tak młodym wieku zachorowałem, siada mi układ krwionosny a jak wiadomo choroby serca i ukł sa najczestrza przyczyna zgonów:-(
Mianowicie mam nadcisnienie i za szybka akcje serca(85) po lekach 60
Biore Bisocard 5mg rano ładnie zbija mi cisnienie i tetno....
(mam tez powiekszona lewa komore ale to podobno od sportu i jest dobrze, a nawet lepiej)

No ale tu pytanie jesli u tak młodej osoby jak ja juz cos takiego wystepuje to co bedzie jak bede miał 40, 60, 80lat? jesli dozyje, a z takimi chorobami pewnie nie bardzo:-(

Pozatym jestem zdrowy całkowicie, mam normalna wage, nie pale papierosów, nie pije alko.. w miare zdrowo sie odzywiam i regularnie uprawiam sport...

avatar
soso IP: 80.238.103.**

wg. mnie tak do 25 , wiecej nie pociągniesz

avatar
Anula IP: 89.79.247.**

soso- z Ciebie to dowcipniś:) ale 85 to nie ejst tak duże tetno żeby przyjomowac leki.....
a to nadciśneinie jakie masz?

Jak będzies zo soebie dbał to amsz szansę dożyc późnej starości:)

avatar
Ewa27

Hej, matt! Zazdroszczę Ci! Przez 20 lat byłes zupełnie zdrowy.Ja się chora urodziłam, bo w życiu płodowym powstała u mnie poważna wada serca. Ale dożyłam już 28 lat i 5 miesięcy, więc jestem szczęśliwa. Z tego, co wiem, to na świecie żyją nawet 60-latkowie z wrodzonymi, złożonymi wadami serca. Oczywiście po kilku operacjach, tak, jak ja.
Nadciśnienie może się pojawić w każdym wieku, jest groźne, dlatego trzeba je stale leczyć, czyli brać leki przepisane przez kardiologa, nie dopuścić do nadwagi, nie palić tytoniu, uprawiac wysiłek fizyczny. Ale z tym można żyć i to dość długo. Nikt nie ma pewności, że dożyje 80- tki. Ilu zdrowych, młodych ludzi ginie w wypadkach, z powodu raka, czy inych groźnych schorzeń?
Nie martw się na zapas. Przyłącz się lepiej do dorosłych z wadami i chorobami serca na forum Fundacji Serce Dziecka: www.forum.sercedziecka.org.pl
Poznasz tam dzieci, które są w poważniejszym stanie od Ciebie.
Pozdrawiam:
Ewa

avatar
grala IP: 85.221.128.**

Na co ty bierzesz leki ????? Przeciez takie tetno jest ok. a cisnienie?

avatar
matt IP: 83.14.233.**

Ewa27 - ja serce mam zdrowe, miałem 2 razy echo i ekg i wszystko dobrze było.
Ja mam nadcisnienie ktore prawdopodobnie mi je dopiero zniszczy.

Biore bisocard, bez leku mam tetno 85 i cisnienie 150-95 a po leku
tetno 60 a cisnienie 130-70

a i niefarmakologicznie nie dam rady zbic bo od zawsze sport uprawiam i sie zdrowo odzywiam...

avatar
matt IP: 83.14.233.**

no i jeszcze sobie tak mysle, ze mam 21 lat i co dzin musze juz leki jesc na cisnienie, wiec w wieku 60 lat - czyli w takim jeszcze normalnym nie za starym to juz na watrobe padne po 40latach wpierniczania lekow hehe

avatar
vvv IP: 82.160.13.**

takie życie!!!!!!

avatar
grala IP: 85.221.128.**

zbadaj nerki i inne narzady ktore sa odpowiedzialne za cisnienie, dopiero wtedy gdy okaze sie ze to nadcisnienie samoistne, tzn nie wywowalne przez jakis chory narzad, wtedy zacznij sie zastanawiac czy to nie jest czasem na tle nerwowym...uwierz mi - ja tak mialam - bez przerwy skoki cisnienia, i ciagle podwyzszone. lekarz oczywiscie zapisal od razu leki....a ja jak przeczytalam ile maja skutkow ubocznych, stwierdzilam ze sama dam z nim rade....i teraz bez lekow mam 120 na 80 :) czasem skacze - ale to normalne nawet u bardzo zdrowych ludzi. cisnienie nie jest wartoscia stala, lecz zmienna - pod wplywem ciepla, zimna, ruchu spoczynku, emocji lub ich braku itd itp.

avatar
taka jedna pani:) IP: 89.25.235.**

mi cisnienie skacze wlasnie przez emocje...stres, strach, lęki a w spoczynku mam ok 100/60. I jak tu leczyc takie cos?? Podobo skaczące tez sie leczy, puls tez mam skaczący ale to chyba mam wlasnie problemy z nerwica lękową:( tez zazywam bisocard bo dzieki niemu nie mam tak ogromnych skokow tetna id zieki temu czuje sie spokojniejsza

avatar
456 IP: 80.54.173.**

do matta- myślę,że za bardzo sie tym przejmujesz,może uprawiając sport jakieś dopalacze używasz i ci szkodzą.

avatar
Ewa28 IP: 83.145.149.**

Leki na obniżenie cisnienie nie mają wielu skutków ubocznych, tak powiedziala mi ceniona w środowisku kardiolog. A jeśli już ktoś ma je zapisane, to trzeba je brać, bez dyskusji. Nie bądżcie mądrzejsi od kardiologów, czy innych lekarzy, bo źle na tym wyjdziecie.

avatar
vego IP: 80.238.103.**

lol ja robie inaczej niz mi kazal lekarz i jakos lepiej na tym wyszedlem niz jak sie słuchałem

avatar
Sagit IP: 89.229.69.**

ciśnienie 150-95? chciałbym mieć takie
u mnie od 4 lat 180-130, maks. 190-140, dzisiaj 170-130, nie wiedziałem o co chodzi lekarzom i nie przejmowałem się dopóki przy badaniach okresowych lekarz odmówił wystawienia zaśw. lekarskiego dopoki nie zrobie badan i nie zacznę przyjmować leków...

szantaż prawda? brałem przez rok jeden znane lek 2-składnikowy i co i nic...
dodali kolejny lek, i co? trochę spadło 150-160/100-100, a później znowu w górę
nie wiedziałem po co brałem, bo ciśnienie nie boli

najgorzej, że teraz się gorzej czuję niż przed braniem leków, jakieś zawroty głowy, ucisk w uszach, bóle głowy
odstawiłem leki, ale teraz jeszcze gorzej
jakaś maskra

nie mam nadwagi, nie palę, nie piję (no może troche), ćwiczę 2-3x w tyg.
co zrobić, zeby to ciśnienie sie ode mnie od...??? i co jeśli nie spadnie?

pozdrawiam

avatar
Ananke911

Witam wszystkich.Jestem tu nowa,a pilnie potrzebuję informacji.Moja córka Joanna,jest niepełnosprawna intelektualnie,nie ma wyobrażenia jak b.jest chora.Myślę,że dla niej to najlepsze wyjście,zapewne dopadłaby ją jakaś depresja,a tak to jest szczęśliwa i radosna.Po operacji serca rozwinęło się nadcisnienie płucne,tylko wtedy lekarze nie uświadomili mi jak będzie wyglądać jej życie,nikt mnie nie poinformował na czym polega ta sztraszna choroba.Dzisiaj dostałam wiadomość z IGCHP,że zwolniło sie miejsce w szpitalu i we wtorek mamy przyjechać na badania.Chciałabym wiedzieć czy tam w okolicy szpitala jest jakiś hotel,w którym można byłoby się zatrzymać?,moja córka nie zostanie sama w szpitalu,ma ogromny uraz do tych placówek.Jakie są warunki w szpitalu,jakie pielęgniarki i lekarze,nic nie iwem na temat tego szpitala,a chciałabym mieć jakiś ogólny zarys.Proszę o pomoc.