anka IP: 213.158.196.**

Bardzo prosze o podpowiedz .
szy koronografia w wieku 68 lat( moja mama) moze miec skutki uboczne?
czy sa osoby w podobnym wieku ,ktore sa zadowolone z tego zabiegu?
nasluchalam sie zlych opini odnosnie koronografi,i boje sie o mame ,moze ktos wie czy mozna zastapic ja czyms innym?czy jest w ogole taka mozliwosc?
jestem laikiem w tej kwestii,wiec za kazda odpowiedz bede wdzieczna.

Odpowiedzi znajdują się poniżej

MrX IP: 83.4.176.**

Wiesz, kazdy zabieg operacyjny jest obarczony jakims ryzykiem. Nawet podczas jakis blahych mozna sie zarazic sepsa i umrzec. Zabieg angioplastyki tetnic wiencowych jest operacja o podobnym poziomie ryzyka do baypassow. Jednak jest coraz bardziej udoskanalany. Zawsze istnieje ryzyko. A zycie trzeba szanowac. W tym wypadku trzeba rozwazyc, czy warto podjac ryzyko. Ja bym podjal. Lepiej przedluzyc sobie zycie, dac sobie te pare lat bez cierpienia. Ale to jest tylko moja opinia. Ostateczna decyzje powinien podjac pacjent.

Pozdrawiam.

wlasnie to nie do konca z ta decyzja,mama liczy ze to my najblizsi pomozemy jej w jej podjeciu,i tu wlasnie caly problem bo ani ja ani moja siostra znajac podzielone zdania odnosnie koronografi nie chcialybysmy obciazac swoich sumieni w razie jakichkolwiek powiklan.
pewnie ze gdyby sie okazalo ze wszystko jest ok.to wtedy fajnie powiedziec,,a widzisz dobrze ze nas posluchalas**.
mama liczy na nasza pomoc w podjeciu decyzji,a to szalenie terudne.
a tak mowiac na marginesie to wszyskie wyniki kardio ekg,ukg,holter,tarczyca sa ok,wiec nie rozumiem po co ta cala koronografia co prawda kardiolog powiedzial ze jest lekkie niedokrwienie serca i drobne zmiany miazdzycowe,ale czy nie ma w tym wypadku zastosowania farmakologia? co on sie tak uczepil tej koronografi?
mniemam ze wiek pacjenta tez powinno sie brac pod uwage ,bo z tego co czytalam to wlasnie starszym ludziom przyplatuja sie rozne powiklania.
nikomu nie zycze zeby musial kiedykolwiek stanac przed takim wyborem.

pozdrawiam