avatar
kdp IP: 79.186.68.**

Jestem po wizycie u kardiologa, który po badaniach stwierdził, że serca jest zdrowe. Co ważniejsze przyspieszona praca serca (wysoki puls) pojawiają się gdy jestem w kościele, w szkole, w tramwaju, autobusie. Wraz z pulsem przychodzą bóle w klatce piersiowej tuż za mostkiem. Są to ciągłe bóle. W domu nigdy nie było podobnych objawów, co ważniejsze zawsze po powrocie po jakiejś godzinie wszystko się uspokaja. Kardiolog odesłał mnie do psychologa, który zdiagnozował nerwicę. Jestem po trzech wizytach u psychologa, ale psychoterapia ma znikome efekty. Gdy idę do szkoły wszystko znowu powraca. Psycholog nie chce skierować mnie do psychiatry. Twierdzi, że te tabletki są niebezpieczne i w moim młodym wieku są ostateczną ostatecznością.

W jaki sposób mam nad tym zapanować? Czy istnieją jakieś leki na serce, które spowalniają jego pracę i czy mogę je bezpiecznie przyjmować? Jakie to leki? Czy leki uspokajające od psychiatry pomogą?

Proszę o natychmiastową radę, bo to już trwa dwa miesiące i nie ustępuje. Boję się, że moje serce ulegnie nadwyrężeniu i uszkodzeniu, a mam dopiero 19 lat. To uniemożliwia mi normalne życie. Boję się robić prawo jazdy. Proszę o pomoc.

avatar
ulka IP: 212.76.37.**

Ja od lekarza dostałam propranolol na zbyt szybką pracę serca, u mnie wzrost tętna i trachikardia zatokowa ma podłoże nerwicowe. Powinnaś się zastanowić, czy przypadkiem nie miałaś albo byłaś świadkiem jakiegoś przykrego zdarzenia w tramwaju, autobusie... może Twój organizm broni się przed czymś takim stąd Twoje zwiększone tętno w takich sytuacjach...

avatar
kdp IP: 79.186.94.**

Przyczyną tej nerwicy był stres związany z maturą. Do tego doszła strata bliskiej osoby. Czy ten propranolol spowalnia tylko pracę serca (tętno), czy zmniejsza też ciśnienie? Pytam, bo normalnie w domu mam ciśnienie w granicach 120/75 i taki lek mógłby zbyt mocno obniżyć mi ciśnienie, które normalnie i tak jest niskie to znaczy prawidłowe. Jaki lekarz przepisze mi ten propranolol? Kardiolog?

avatar
ulka IP: 212.76.37.**

Ja ten lek dostałam od internisty. Pani doktor wystawiła mi receptę na ten lek po konsultacji, powiedziałam jej że mam takie szybkie i mocne bicia serca, zwłaszcza w stresujących sytuacjach. Ja ciśnienie też mam w takich granicach jak Ty. Ten lek ma także bardzo łagodne działanie uspokajające. Warto jednak się upewnić czy będziesz mogła też go stosować. Wieczorami zalecam meliskę ;)
Życzę Ci jak najmniej powodów do stresów i dużo uśmiechu na co dzień. Pozdrawiam Ula

avatar
Iza IP: 80.50.128.**

Ja zażywam propranolol i właśnie ciśnienie mi obniża do 110/70,60, wtedy czuje się podło, jak wyprana, głowa mnie boli, a serce nie patrzy na propranolol i jak go najdzie ochota to wali i bije na 100, wiem bo mam w domu aparat do mierzenia ciśnienia naramienny, bo nadgarstkowy,że podobno daje mało wiarygodne wyniki jeśli ktoś ma choroby krążenia i jak tylko czuje,że się zaczyna to sobie mierze.

avatar
kdp IP: 79.186.109.**

Ale jak to jest możliwe to wszystko zaczyna się zaraz po lub tuż przed wyjściem z domu. Po powrocie albo wieczorem wszystko się uspokaja.
Muszę dostać jakiś lek, bo najgorsze są te bóle zamostkowe. Po prostu nie mogę o tym przestać myśleć, jak to mnie dopada. Ale powiedzcie mi jak to możliwe, że zdrowe serce (wcześniej nawet podczas biegania zachowywało się normalnie, puls przyspieszał, ale nie było bóli, potem puls się stabilizował) zaczyna tak wariować. Puls spoczynkowy przekraczający 90 i utrzymujący się dłuższy czas nie jest przecież normalny. Wraz ze zbyt wysokim pulsem przychodzą bóle za mostkiem.
Jak mi radzicie? Skąd mam wziąć ten propranolol? Mam po prostu iść do kardiologa, powiedzieć o moim problemie i zapytać o ten lek? A jak on mi powie, że to tylko dla ludzi po zawale. Szkoda, że na to potrzeba receptę.
Niech ktoś mi jeszcze powie jak działa ten lek.

avatar
kdp IP: 79.186.105.**

Czy tachykardia przez dłuższy czas ma zgubne skutki dla mojego serca? Dostaje na tym punkcie paniki i nie wiem co robić?

avatar
mar01 IP: 83.8.164.**

Czy to normalne u zdrowego człowieka, że podczas spoczynku drga klatka piersiowa i brzuch zgodnie z pulsem serca. Jak się dobrze przypatrzę to widać nawet ruch koszulki. Wcześniej raczej tego nie miałem, albo nie miałem tylko nie zauważyłem. Czy to objaw nerwicy?

avatar
mar01 IP: 79.186.101.**

Odpowiedzcie mi na powyższe pytanie. Czy to normalne u zdrowego człowieka, że podczas spoczynku drga klatka piersiowa i brzuch zgodnie z pulsem serca. Jak się dobrze przypatrzę to widać nawet ruch koszulki. Wcześniej raczej tego nie miałem, albo nie miałem tylko nie zauważyłem. Czy to objaw nerwicy?

avatar
kdp IP: 79.186.74.**

Widzę, że nas olali. Błagam odpowiedzcie na powyższe pytania i udzielcie porady. Co robić dalej? Jak zapanować nad wysokim pulsem spowodowanym nerwicą? Jak się wyleczyć? Jakie leki przyjmować?

avatar
ona123 IP: 188.33.36.**

hmm.. dużo osób się z tym męczy, miałam raz czy dwa swoje ataki lęku w domu, straszne to było, nie wiem jaki miałam puls ,ale serce waliło jak nigdy, wychodziło z piersi, miałam gulę w gardle i dziwne uczucie wychodzenia z siebie i bycia gdzieś obok, dobrze, że był ktoś przy mnie i mówił do mnie ciągle , jak byłam w tym stanie, bo odrwacał moją uwagę.
myślałam, żeby mnie do szpitala psychiatrycznego zabrali, bo nie dam rady, wzięłam dwa kielonki wódki, minimalnie mnie uspokoiło, ale po 1 gdz. powróciło o 1 w nocy wzięłam 2 tabletki propranolu, uspokoiło mnie trochę, było o wiele lepiej, nie przespałam wtedy po raz pierwszy w życiu 25 godzin, sama nie wiem jak mi się to udało, byłam w tak olbrzymim pobudzeniu, na drugi dzień dwie hydroksyzyny, otępiające, ale dzięki temu byłam spokojna w ciągu dnia i mogłam zasnąć wieczorem, strasznie otumaniają, ale lepsze to niż jakieś inne akcje.
Co zrobić z wyskoim ciśnieniem?, wstępnie propranol, doraźnie, zoomar, też doraźnie- bo uzaleznie należy do antydepresantów, dalej?, nie wiem.. byłam u psychiatry przepisała mi jakieś leki, nie wiem co z tym...;/. chciałam iść na psychoterapię, ale terminy sa takie że zdążysz się dwa razy zabić zanim tam trafisz, tak niestety własnie jest;/.

avatar
Agathaa

Witam,
Mam bardzo podobne objawy do tych co piszecie. Mi lekarz przepisał Atarax i propranolol doraźnie. Jednakże ostatnio męczy mnie niskie ciśnienie 105/64 i pomimo tego, że serce mi wali jak oszalałe, boję się brać propranolol.

avatar
egzaltacja_serca

Myślę. że nikt Was nie olał, tylko wystarczy wejść na inne wątki żeby poczytać ile osób boryka się z podobnymi objawami
na spowolnienie pracy serca są różne leki, najlepiej gdyby dobrał je kardiolog, ja przez około rok brałam ebivol, który ładnie spowalniał pracę serca, ale równiez obniżał nieznacznie ciśnienie, ja miałam tachykardię na tle nerwowym dochodzącą do 150-160 uderzeń, betabloker pomógł mi przetrwac najgorszy dla mnie czas i normalnie funkcjonować, potem odstawiłam, od kilku miesięcy chodzę na psychoterapię, trzy wizyty to za mało żeby coś się zadziało, nerwica odpuszcza i wraca i podejrzewam, że będziesz mieć jeszcze nawroty nawet jak już lepiej się poczujesz, ja mam lat 40 a na leki uspokajajace nie zdecydowałam się, recepty od psychiatry wylądowały w koszu, a Ty masz 19 lat więc zastanów się 10 razy zanim coś weźmiesz... jesli jest jakaś możliwość innego zadziałania to spróbuj, trzy wuzyty to na pewno zbyt mało, ja robię postępy i polecam wszystkim bo widzę kolosalną zmianę do tego co było, doraźnie brałam hydroksyzinę, rozumiem, że problemy typowo zdrowotne serca zostały wykluczone ? EKG, Holter, USG, poziom żelaza, magnezu, potasu, hormony tarczycy itd. ?jesli nie to zacznij od tego, a jesli w badaniach jest ok to zawalcz z nerwicą
co do autobusu itp to objawy każdy ma inne i niekoniecznie musiałaś coś tragicznego przezyć akurat w autobusie, polecam Ci książkę *Strach i paniczny lęk* i lekturę forum

avatar
Mateusz 23lat IP: 83.119.79.**

Witam was serdecznie borykam sie z ta nerwicą ponad rok jest kiepsko ogólnie Ale pamientajcie ze zaden lek ani zaden lekaz nie da ci dodrego spokoju i sapoczucia jak ty sam w tym stanie Mam dla was rade spacery czeęsto z osobą toważyszącą 30 minutowe spacery rozglądajcie się w okół jak piękny jest świat starajcie sie cieszyc kazdą sekundą Ciągle sobie wmawaj nawet jak cie strasznie boli zatyka w gardle ze to tylko przejsciowe napij sie zwykłej wody gazowanej to waze po niej jak by sie odbija i mija stan kluski w gardle ,wiadomo ze jezeli tylko sie nam to stanie to sie troszke uspokojisz staraj sie zajmowac róznymi żeczmi które cie ciekawią niemysl o chorobie której naprawde farmaceutycznie nie istnieje bo to psyhika dział .Zyj tak jak zyłeś wczesniej niebuj sie to już nigddy nie minnie troche sie uspokoji lecz nigdy nie zanikknie ,ale jezeli pozytywnie spojżysz na siebie i na swiat i nie pytaj dlaczego właśnie ja to mam bo na te pytanie nikt ci nieodpowie szukaj szczenscia w zyciu i zyj pełnią zycia ciesz sie ze wszystkiego unikaj konfliktów a gdy juz sie zdenerwujesz to sie wykrzycz lub zbij nawet szklanke bo wstrzymanie agresji w sobie prendzej czy puzniej odbijesie na naszym zdrowiu bo nerwynie wychądzą odrazu i sie zle czujemy dla tego lecz po kilku dniach mągą udezyc przezyte z wiekszoną siło wrazie co muj email matekjgrucha@wp.pl

avatar
BlaBlaBla IP: 178.43.206.**

Rada dla chłopa - rusz dupe sprzed komputera i idz na siłownie. Cegiełka do cegiełki a podniesiesz swoja samoocene i depresja ci zniknie czy te nerwy co tam masz.
Rada dla baby - schudnij, cwiczenia na posladki, wyjdz z domu do znajomych.

Tyle.