karolina karolina IP: 194.24.164.**

Jak tak sobie czytam to się przeraziłam, jaki strach wywołuje u was 4 , 3, 2mm kamień. To ja mam 89mm, właśnie się dowiedziałam to chyba umrę ze strachu przed zabiegiem. Czy mam szansę na leczenie tabletkami czy już raczej nie.......

kamisa IP: 80.150.228.**

89 mm? Żadne tabletki tu nie pomogą. Oby rozbijanie ultradźwiękami pomoglo. Wydaje mi się że przy takim zlogu to tylko operacja. Ale nie jestem lekarzem, więc się nie znam, powtarzam tylko to co slyszalam. Ja sama mam trzy zlogi w prawej nerce, 6, 5 i 4 mm. Do tego piasek w lewej. Lekarz nie kazal mi się tym przejmować, kazal żyć normalnie i niczego sobie nie odmawiać. Oczywiście picie hektolitrów kawy (jak to mialam w zwyczaju) nie wchodzi w grę. Herbata też odpada. Polecil mi preparat Shilintong (do kupienia w sklepach zielarskich, koszt okolo 15 zl)) i ziele owsa (posiekana sloma, zaparza się jak herbatę, koszt okolo 2,5 zl) - wyprobowal na sobie i mówil że jemu pomoglo. Od czasu gdy zaczęlam pić/lykać, te irytujące bóle w prawym boku pojawiają się jakby rzadziej. Nie wiem czy coś się zmienilo, USG mam zobić dopiero za parę miesięcy. No i, oczywiście, dużo wody, 3 litry dziennie koniecznie.

Cj ZGL IP: 88.90.128.**

Ja mialem kamien w nerce i mowie wszystkim ktorzy poczuja bol w okolicach nerki - nie ma na co czekac biegiem do lekarza albo pogotowie wzywac. Mnie tak bolalo ze nie wiedzialem co sie dzieje do tego wymioty, takze cale szczescie ze znajomy byl obok ktory zajal sie wszystkim. W szpitalu dostalem dwa zastrzyki w tylek i w miare przeszlo. Pozniej bole sie powtarzaly srednia 1-2 razy na dzien (czopki pomagaja i nie ma sie czego wstydzic). Biorac przepisane tabletki urodzilem malutki kamyczek. Skakanie po schodach pomaga bo kamien sie przesowa. Piwko tez nie zaszkodzi ;)

Adamp IP: 87.206.86.**