avatar
tomek IP: 95.158.96.**

Do Beata Ja również biorę od 8 lat ale jak chciałem przerwać to pojawiały się zawroty głowy.

avatar
Aga IP: 95.48.58.**

Ja musiałam podać ten lek dzicku. Mała ma 10 lat i koszmarnie boi się wszystkiego co lata. Przestała wychodzić z domu, bawić się, uśmiechać. Wiecznie zapłakane oczy i pytania *mamo , ale będziesz tu przy mnie, prawda?*.
Lek dostaje od tygodnia i widzę, że strasznie zaczęły trząść się jej ręce. Sama co prawda jeszcze nie śpi. Cały czas prosi żeby ktoś przy niej był ale zaczęła się już bawić. Kidy ten lek działa na tyle że nie odczuwa się żadnych lęków??

avatar
magda IP: 79.191.174.**

Hej, ja równiez zaczęłam przyjmować anafranil na nerwicę lękową i rzeczywiscie mi pomógł. Pozwolił mi zebrać siły na walkę z ta chorobą, jednak teraz gdy już chcę go odstawić za nic nie mogę - mam potworne bóle głowy, zawroty, drętwienie nóg, rąk, głowy, języka, jak nie wezmę go 2 dni to zaczynam miewać dziwne zmiany nastroju od złości po lamet i żal, nie wiem jak go odstawić :( niestety uzależnia :(

avatar
zofia50141

Magda. A czy medyk nie uprzedził cię ze to lek uzależniający.. Trafiłaś na patałacha a nie na lekarza. Żeby wyjść z tego to powinnaś wrócić do niego i on cie powinien pokierować jak mądrze wyjść z tego. Ja tez kiedyś brałam ten lek ale tylko . tylko 3 miesiące i powoli schodziłam z tego leku ale pod kontrolą lekarza. zmniejszając powoli dawki .Zrób tak samo. Napisz jak często go brałaś dziennie i ile czasu . A jezeli chcesz naprawdę z niego wyjść to czeka cię solidna walka sama ze sobą pozdrawiam

avatar
monia IP: 91.94.115.**

ja też mam przepisany ten lek i chciała bym się dowiedzieć czy można go brać przy bólach serca związanymi z nerwicą

avatar
zofia50141

Zdziwiona jestem z jaką łatwością piszecie o tym leku ale spróbujcie go nie brać to koszmar .
przeczytajcie post Magdy ,gdy próbuje odstawić ten lek.
Ja będąc młodszą tez się uzależniłam od leku uspakajającego ,a czułam się po nim wspaniale, jak młody bóg, zrelaksowana, a co mi tam ,brałam .
Tylko gdy przyszła chwila odstawienia to zaczęło się piekło, ja przeżyłam piekło to nikomu nie życzę Tak że wybór należy do was pozdrawiam

avatar
monfis IP: 193.59.255.**

Dobry lek
mam dzieki niemu sile zyc i nie mam natretnych mysli
co do odstawiania karzdy lek odstawia sie stopniowo ja biore 10 rano i nie spodziewam sie zeby cos mnie uzalerznilo, w tak malych dawkach :)
ale pozyjemy zobaczymy

avatar
koszmarfsddfsfdsfdsf IP: 193.238.200.**

Ja miałąm najgorzej wszystkie objawy
w dzien sennosc,oczy mi uciekaly,plakalam czesto i sie smialam na raz,
bezsennosc w nocy,w srodku paniczny lek,omamy , zwidy , boze po tygodniu zostawalo mi to jeszcze we krwi a teraz ide do lekarza po nowe leki i az sie boje co mi przepisze......

avatar
Dagmara200 IP: 89.78.3.**

Mam 20 lat i zdarzają mi się stany lękowe psychiatra stwierdził ze to napady paniki i przepisał mi właśnie Anafranil brałam dwa dni i dziś postanowiłam odstawić ponieważ mam jeszcze gorsze stany lękowe podczas zażycia leku serce mi wali strasznie i mam rozpalone ciało ale gorączki nie mam. Bardzo mi się to nie podoba bo te stany lękowe to pikuś w porównaniu do tych co teraz miałam po leku. Chce uzgodnić z moja psychiatrą żeby mi inne leki przepisała bo nie chce tak się czuć domyślam się że ustąpią być może te objawy ale ja tak nie mogę funkcjonować dużo gorzej niż przed. Co o tym myślicie proszę o radę.

avatar
Lochu IP: 217.98.233.**

Witam, miałem takie same problemy jak wy natrętne myśli typu co ja robie na tym świecie, po co ja żyje tak naprawdę i wiele,wiele innych natrętnych myśli. Nawet miałem myśli samobójcze bo nie mogłem już wytrzymać, miałem też tak że przez kilka dni potrafiłem nic nie jesc, po prostu zero apetytu,zero głodu. Nie wiedziałem co ze sobą zrobić, miałem także straszne nudnośći a szczególnie w miejscach publicznych, tak mnie mdliło że raz zwymiotowałem w miejscu właśnie publicznym.. To była wielka masakra, żeby wyjść gdzieś na miasto musiałem mieć pusty żołądek bo gdyby był pewien to zwymiotował bym. Od ok. 3 miesięcy chodzę do psychologa przepisał mi właśnie Anafranil, biorę go 5 tygodni. Najgorszy był pierwszy tydzien, strasznie senny byłem było jeszcze gorzej pociłem się potrafiłem siedzieć i tak po prostu sie stresować. Ale po mniej wiecej tygodniu poczułem się znacznie lepiej, aktualnie jem normalnie nudnośći ustały, natrętne myśli tak samo jest prawie idealnie ponieważ po odstawieniu na 3 dni leków (skończyły mi się przed świętami nawet nie zauważyłem) W jedno ze świąt strasznie się zestresowałem (popsutym zamochodem) i wszystko wróciło, przed wczoraj już nie jadłem cały dzien, od dzisiaj biore znowu i już teraz jest lepiej. Polecam ten cudowny lek. Jeśli ktoś ma takie same objawy i chce się dowiedzieć więcej jak z tym walczyć niech napisze tutaj odpisze numerem gg :). Ps.Bywam czesto na tym forum.

avatar
buka IP: 95.49.229.**

Witam, właśnie zaczynam brać anafranil, na razie czuje sie tak sobie, ale myślę pozytywnie. Jest to juz czwarty lek w ciagu 4 lat naciagania się z nerwicą lękową. Wcześniej brałam same SSRI, po Asentrze było optymalnie ale już teraz nie pamietam czemu ją zmieniłam na inny lek. nie mam żadnych skutków ubocznych, no może oprócz całkowitej utraty apatytu ale to akurat plus bo jestem raczej puszysta:)
Napiszcie coś o tym leku, jak długo go trzeba brać zeby czuc się optymalnie dobrze?poczytałam troche tych postów i z tego co widze pare miesięcy trzeba bedzie:/

avatar
Lochu IP: 217.98.233.**

To zależy od tego ile bierzesz dziennie tabletek i jaką dawkę :). Ja biorę jedną dziennie biorę te tabletki ok 4-5 miesięcy i czuję się bardzo dobrze, chociaż czasami mam jeszcze takie drażniące *głupie myśli*.

avatar
monaa27 IP: 46.205.124.**

Witam,

stwierdzono u mnie nerwicę wrodzoną.
Miałam od lat objawy takie jak: nagłe skoki ciśnienia- wręcz panicznie paraliżujące powodujące problemy z oddychaniem - biegunkę, czasem zaparcia, drżenie rąk, udeżenie gorąca, co spowodowało natrętne myśli o tym że zaraz umrę.
Wcześnij bo 2 lata temu 1 raz poszłąm do psychiatry, otrzymałąm pramolan, a potem przeszłąm na seroxat, po pół roku zarzywania leków poczułam się normalnie - tak sama stwierdziłam - co było największą głupotą!!! Bo po 2 lat czyli TERAZ powróciły do mnie powyzsze obkawy z potrojoną siłą!!! 1 rada nie wykonujcie żadnych ruchów bez konsultacji z lekarzem specjalistą - to grozi skrzywdzeniem samego siebie.
Od 4 dni biorę anafranil 10 mg 3x dziennie - pierwsze 3 dni nie były najlepsze, myśli biły mi się w głowie bardzo nieprzyjemne, ciśneienie skakalo nadal. Ale po 4 dniu już zobaczyłam poprawę - mam nadzieję że będzie już coraz lepiej, nadal mam czasem durne myśli ale jestem świadoma że na to trzeba czasu.
Dziękuję mojej Pani doktor - za wsparcie i cudowne rozmowy oraz dobre leczenie - gdyby nie ona nie chcę myśleć co by się działo dzisiaj.
Dobór dobregomlekarza w tego typu schoreniach oceniam na w sumie najważniejsze!!
1 lekarz przepisał mi pramolan...to było straszne!! - dzięki bogu zdecydowałm się szukac dalej...i udało się:-)

ah i skutki uboczne - mam straszny niesmak w ustach ciągle muszę myć zęby lub coś pić, delikatne drgawki w nogach i bezsenność - wierzę że na wszystko trzeba czasu.
Lek jest BARDZO SKUTECZNY!!
I PIERWSZE DNI TRZEBA PRZETRWAĆ!!BO ORGANIZM PRZERZYWA SZOK!DLA NIEGO TO NOWOŚĆ!
Powodzenia Wszystkim - jestem z Wami:)
Życzę skutecznej terapi i dobrego doradcy - lekarza:-)

avatar
bertaa IP: 79.190.139.**

Monaa czy możesz podać namiary na dobrego lekarza

avatar
Lochu IP: 217.98.233.**

Mona teraz będzie już dobrze, mam taką nadzieję :). No ja miałem co do tych myśli dokładnie tak samo (jak opisywałem wyżej) miałem chęć umrzeć i mieć święty spokój... Albo wgl wyłączyć myślenie, takie głupie myśli że szok... Jak narazie jest cudownie nie zapeszać, objawy tak jak napisałem pierwszy tydzień brania anafranilu było piekło, teraz jedyne co zauważyłem to codziennie rano straszne pragnienie picia... No i ostatnio miałem nierówne bicia serca, myślałem że to przez anafranil więc 2 dni nie brałem, po pierwszym dniu miałem takie zawroty w głowie że masakra... Więc warto tu podkreślić że anafranil jest bardzo uzależniający... ;/