avatar
Bartek IP: 83.8.250.**

Mam 19 lat i miesiac temu miezylem sobie cisnienie i mialem 190/115, bylem u lekarza zrobil mi ekg (wszystko ok),i zapisal mi 2x1 sectral, ale nadal mam cisnienie podwyzone w granicach 140/80,Moze wiecie od czego moze byc to cisnienie w tak mlodym wieku i czy przez cale zycie bede juz bral lekarstwa na nadcisnienie?

avatar
XY IP: 89.78.48.**

Mój tata też ma nadciśnienie i to od wielu lat. Jednak przed przepisaniem prochów lekarka zrobiła mu badania w kierunku chorób, gdzie ciśnienie może być podwyższone, by je wykluczyć. Na podstawie tych badań stwierdziła, że jest to tzw. nadciśnienie samoistne i dopiero wtedy przepisała pastylki na obniżenie. Dziwi mnie, że twój lekarz nie próbował ustalić przyczyny nadciśnienia i nie zlecił odpowiednich badań. Może warto iść do niego jeszcze raz i jeśli nie da skierowań ew. pomyśleć o zmianie lekarza? Jeżeli okaże się, że jest to nadciśnienie samoistne, to niestety raczej będziesz musiał brać leki przez cały czas.

avatar
bartek IP: 83.8.230.**

no jestem umowiony na badania ale musze czekac okolo 2 miesiecy i to jeszcze prywatnie:(

avatar
aga_USA

Hej Bartek,
ja mialam pierwsza diagnoze podwyzszonego cisnienia w wieku 15 lat.(obecnie mam 40). oboje moi rodzice to nadcisnieniowcy. Ale zanim podejmie sie decyzje czy Twoje nadcisnienie jest samoistne czy nie-nalezy, tak jak napisal XY, wykluczyc inne przyczyny. Najczesciej moga to byc przyczyny zwiazane z poziomem hormonow i chrobami nerek. Powinienes KONIECZNIE zrobic te badania (tarczyca i nerki). Jesli, biorac lecki, nadal masz podwyzszone cisnienie-to znaczy,ze albo dawka albo lek sa zle dobrane.Leki i ich dawki powinny byc dobrne indywidualnie do kazdego pacjenta (kazdy organizm reaguje inaczej).
A to czy jestes *skazany* na przyjmowanie lekow do konca zycia-to zalezy od przyczyny nadcisnienia.warto tez panietac o diecie-malo soli. Iumiarkowanym wysilku fizycznym, ktor tez obniza cisnienie(ale UMIARKOWANY). Daj znac, jesli potrzebujesz innych informacji. Pozdrawiam. Agnieszka

avatar
bartek IP: 83.8.236.**

oto chodzi ze mi bardzo skacze csinienie mam raz 110/60 a raz 140/80,na poczatku brania lekow obnizylo mi csnienie a teraz juz powoli sie podwyzsza.

avatar
soso IP: 91.94.49.**

usg jamy brzusznej zrob , bo moze guz chromochlonny

avatar
bartek IP: 83.8.237.**

a co to jest?

avatar
olka ;) IP: 85.219.178.**

ja tez mam 19 lat .
2 lata temu w szkole zmierzyli mi cisnienie . mialam 220/180 . a czulam sie swietnie . tydzien pozniej zmierzyli mi znowy i mialam 210/190 . wyslali mnie do lekarza ktory stwierdzil , ze jestem za mloda na tabletki ktore bede musiala brac do konca zycia i wyslal mnie na leczenie do sanatorium . kiedy wrocilam mialam zawsze 120/80 oczywiscie +/- . najwyzsze jakie odnotowalam to 138/78 . wiec jest dobrze . niestety wczoraj przy okazji mierzenia cisnienia odkrylam ze mam puls 102. mierzylam cisnienie poniewaz leciala mi krew z nosa juz 2 raz w tym tygodniu a NIGDY wczesniej mi sie to nie zdarzylo . i gdyby ktos mi powiedzial od czego by to moglo byc to bylabym wdzieczna . bo nie chce isc narazie do lekarza bo oni i tak nic nie poradza. moj brat mial wrodzone wodonercze (worek z woda zamiast nerki ) i odkryli mu to przypadkiem jak byl w szpitalu w wieku 15 lat. takze dla wszystkich mlodych matek polecam wysylam dziecko co rok na kompleksowe badania. bo w wieku 6 lat sie jeszcze da cos z tym zrobic.pozniej juz jest zagrozenie zycie .
wracajac do tematu bo troszke odbieglam . zapytaj lekarza o sanatorium . podobno w kudowie zdrój jest swietne dla doroslych .
pozdrawiam ;)

avatar
xx IP: 79.184.147.**

Czy na usg jamy brzusznej można zobaczyc guza na nadnerczach czy trzeba zrobic tomografie ?

avatar
nela IP: 83.9.9.**

Na prawym nadnerczy powinien być widoczny, gorzej z lewym. W moim przypadku guz uwidoczniła dopiero TK.

avatar
Anna1324353465 IP: 31.183.58.**

Co uwazacie o leku sectral, bo własnie zaczełam przyjmować.

avatar
LekarzIzabelaWiech

Witam!
Sectral to skuteczny selektywny beta bloker, który dodatkowo wykazuje wewnętrzną aktywność sympatykomimetyczną. Jeśli lek został zlecony przez lekarza, to bez wątpienia były do tego wskazania. Proszę zatem stosować lek zgodnie z zaleceniami lekarza prowadzącego.

Twoja odpowiedź