avatar
Henryk IP: 82.177.64.**

Szanowni Państwo, którzy stosujecie Prestarium: chciałbym uprzedzić o bardzo niebezpiecznych skutkach ubocznych, jakie pojawiły się u mnie, dokładnie po roku stosowania prestarium w połaczeniu z diuretykiem o nazwie Diuresin. Ni z tąd, ni z owąd wystąpił u mnie obrzęk głośni, języka i gardła.Miało to tak gwałtowny przebieg, że już po godzinie od pojawienia się pierwszego objawu, język nie chciał mi się zmieścić w jamie ustnej i przestałem mówić. Udałem się na pogotowie, lekarz zdiagnozował to jako obrzęk Qinckego i zaordynował mi 2 zastrzyki, o ktorych nazwy ię nie zapytałem. Objawy ustąpiły po kilku godzinach, ale lekarz nie kojarzył tego z żadnym lekiem, lecz z potrawą (trudną przecież do zidentyfikowania). Bagatelizując sprawę, nie poddałem się żadnym testom na wykrycie alergenu, ani nie wiązałem tego z uciążliwym kaszlem, który nota bene jest przez producenta (Servier Polska) bagatelizowany, jako ustępujący po odstawieniu leku. Następny obrzęk pojawił się po miesiącu, a ja nauczony doświadczeniem pobiegłem szybko do lekarza i udało się zapobiec najgorszemu.
Następny (najcięższy przypadek) miał miejsce podczas wycieczki do Egiptu. Znowu dzięki szybkiej interwencji lekarza (egipskiego)udało mi się uciec kostusze spod łopaty.
Ostrzegam wszystkich: w rzadkich (najprawdopodobniej) przypadkach perindopril może spowodować skrajnie niebezpieczny dla życia obrzęk głośni i gardła.
O tym Servier Polska nie informuje w sposób wyraźny, a powinien to uczynić nawet w tonie alarmistycznym.
Informacja brzmi:
istnieje związek pomiędzy stosowaniem inhibitorów konwertazy angiotensyny, a występowaniem obrzęków naczyniowo-ruchowych.
Ja jestem (jeszcze żyjącym) dowodem tego!!!!

Ostrzegam!!!
Prestarium może być groźne dla życia!!!!!

avatar
Heniek IP: 62.141.203.**

Mam 55 i niedawno stwierdzono u mnie nadciśnie oraz zaburzenia gospodarki lipidowej. Po 4 misiącach leczenia diuresinem trójglicerydy wzrosły ponad dwukrotnie to jest do ponad 340.

avatar
wlodek IP: 217.99.120.**

Chyba macie racje z tym prestarium. Po okresie 2 tygodni miałem incydent uderzenia krwi do mózgu - tak powiedził neurolog - przy wstawaniu jakby kubeł wody przelał się
w glowie. Po dwóch dniach powtórka tylko że w normalnej pozycji siedzącej. Szok. Wprawdzie w ulotce jest anemiczna informacja na ten temat jednak takie działanie leku jest chyba zbyt agresywne. Po zdarzeniach kilkugodzinne zamroczenie. Pozdr.

avatar
Stefi IP: 83.26.230.**

Dzis po raz pierwszy wzielam prestarium i... po kilku godzinach moj jezyk powiekszyl swa objetosc niepokojaco utrudniajac nawet oddychanie. Caly czas czuje skutki dzialania leku i az boje sie isc spac. I fakt, informacja na ulotce pozostawia wiele do zyczenia. Zycze wszystkim bioracym prestarium spokojnej kuracji pozbawionej podobnych rewelacji.

avatar
dorota IP: 158.75.213.**

u mnie także wystąpiły od pewnego czasu obrzęki twarzy ,rąk ,nóg,najgorzej wygląda to rano,twarz jest w sposób widoczny zniekształcona,biorę prestarium i diuresin,poza tym potworne bóle głowy,....ostrzegam też kobiety pragnące zajść w ciążę...trzeba długo przed odstawić leki i przejść na dopegyt,lekarka poinformowała mnie że prestarium jest lekiem teratogennym,uszkadza płód...tak było w moim przypadku....nawet rok po nieudanej próbie donoszenia ciąży,w następnej ciąży prawdopodobnie nastąpiło jednego z dwóch płodów,na skutek zażywania tego leku

avatar
Ryszard IP: 80.53.16.**

Witam, a to się wystraszyłem właśnie dziś dałem żonie do wykupienia moją pierwszą receptę po wypisie ze szpitala , miałem wszczepiony rozrusznik. Coś mnie tknęło i patrze a na recepcie mam trzy leki do brania .
Rano, Polocard ( mam w domu dużo Acard-u czy to to samo?)
Wieczorem: Lipnathyl 267 1x
PRESTARIUM 1x 5mg

I co w tej sytuacji robić ?
Pierwszą kontrolną wizytę u kardiologa w Ochojcu mam dopiero 25 Października .
Mam brać świadomie lek który może mnie w nocy udusić?

Co radzicie?

avatar
Ryszard IP: 80.53.16.**

Witam ponownie.
Jeszcze rano byłem wystraszony tym lekiem i tym co tu przeczytałem.
Po wizycie u lekarza i przeczytaniu ulotki załączonej do tego leku który zresztą wykupiłem, muszę uspokoić osoby kture przeczytają te posty.
Zacznę od tego że nawet nie wiedziałem że lek ten brałem przez rok w innej postaci. Zażywałem Noliprel w którego skład wchodzi 2mg Peryndoprylu . (PROSTERIUM zawiera 5 mg peryndopprylu)
Lek ten podawano mi również na noc w szpitalu.
Jest to lek francuski i posiada obszerną ulotkę w której są dokładnie opisane działania uboczne i przeciwwskazania , również o ciąży pisze dokładnie.
Myślę że warto przeczytać ulotkę (NALEŻY ZAPOZNAĆ SIE Z TREŚCIĄULOTKI- pisze na samym początku)
Przeczytać a nie panikować i straszyć.
O opuchnięciach też pisze wyrażnie.
Pozdrawiam Rysiek

avatar
Rsiek IP: 80.53.16.**

sory za które :-)

avatar
Andrzej IP: 83.31.161.**

Witam
Biorę prestarium 5mg od prawie roku i żadnych poważnych skutków ubocznych. Czasem nawet zdarzy mi się wypić piwko lub wódeczkę i też brak skutków ubocznych. Przed leczeniem miałem ciśnienie 190/130 , a teraz 110/70 i czuję się bardzo dobrze.
Pozdrawiam, Andrzej.

avatar
Wiesia IP: 213.76.158.**

Witam.
Moj mąż też miał duże problemy po zażyciu prestarium. Szukaliśmy pomocy u 6 lekarzy i nikt się nie zorientował że obrzęk gardła kaszel duszności mogą być związane z zażyciem leku na nadciśnienie. Dopiero młody lekarz podczas przyjęcia na oddział do szpitala powiązał lek na nadciśnienie z dolegliwością która była bardzo dokuczliwa. Po odstawieniu leku dolegliwość pomału ustępowała a mąż już miesiąc jest na zwolnieniu lekarskim.
A specjaliści którzy badali męża nie poptrafili pomóc laryngolog,neurolog,kardiolog,pulmunolog,rodzinny / wszycscy badali i nic nie stwierdzili/ Proszę o udzielenie porady w jaki sposób można by powrócić do normalnego funkcjonowania. W dalszym ciągu męża męczy kaszel ale nie w takim przedmiarze jak podczas brania leku. proszę o odpowież.

avatar
Piotr IP: 213.192.122.**

Do Andrzeja.
Cześć kolego-ja jestem calkiem świeżak ponieważ mam 30 lat i samoistne nadcisnienie-zacząlem leczenie od tygodnia :prestarium(wieczorem) i tentersif(rano).Niestety nadcisnienie jak bylo tak jest-caly czas 160/110 i nic sie nie rusza-no czasem skacze wyżej....zastanawiam się czy to dalej brać bo faktycznie po prestarium jedyne ,co zauważylem ,to strasznie suchy kaszel-nie idzie spać...
Pozdrawiam wszystkich.

avatar
Beata IP: 83.13.147.**

Witam!
Od ponad 7 lat biorę prestarium 1 tabl 5mg rano i lek ten mój organizm dobrze toleruje. Ciśnienie się ustabilizowało, a przed kuracją miałąm wysokie 170/150.
Dziś dobrze się czuję jestem aktywna i jedyny problem by zabrać leki gdy gdzieś wyjeżdżam.
Pozdrawiam

avatar
Barbara IP: 83.6.109.**

Prawda o firmach farmaceutycznych. www.tfe.edu.pl/Aptekarz-2005-13-suplement.pdf .Naprawdę warto przeczytać.

avatar
Jacek IP: 83.26.249.**

Witam!
Mam 32 lata i od bardzo dawna lecze się na samoistne nadciśnienie tętnicze. Przez kilka lat przyjmowałem Enarenal i Bisocard, jednak z miernym skutkiem. Ciśnienie skakało jak chciało ;) Od ponad pół roku przyjmuję Prenessę 4 mg /dobę (odpowiednik Prestarium) i musze powiedzieć, że czuję się wyśmienicie, a cisnienie kiedy bym nie zmieżył wynosi 120/70. Objawów opisywanych powyżej niezaobserwowałem.
Pozdrawiam!

avatar
Kuszaba

Jeśli chodzi o adres z książką Marcii Angell to jest to: http://www.tfe.edu.pl/aptekarz/Aptekarz-2005-13-suplement.pdf
ja bym tutaj dodał jeszcze:
http://www4.dr-rath-foundation.org/pdf-files/interview/interview_polish.pdf
http://www4.dr-rath-foundation.org/pdf-files/complaint/polish-complaint.pdf
a dla kogoś znającego angielski: http://www.health-fx.net/eBook.pdf

Pisanie takich ostrzeżeń to rzecz bezcenna. Jeśli wczytamy się w treść ulotki to takie działanie uboczne jest tam uwzględnione zatem wszelkie reklamacje będą odrzucane. Najważniejsze, żeby pacjenci sami mieli świadomość z ryzyka.