avatar
mysia223

Witam
Jestem tutaj nowa i nie bardzo wiem jak sie poruszac po tym forum...ale dorzeczy

w niedziele byłam na pogotowiu bo stwierdzono u mnie nierównomierne bicie serca...tzn tak mi powiedziała pani internistka w przychodni, nie chciała mnie puscic az nie przyjedzie karetka...no ale nie o tym
na pogotowiu zrobiono mi znów ekg i pani kardiolg stwierdziła, ze nic strasznego sie nie dzieje tylko mam jakies dodatkowe skórcze komory serca wywołane nerwami. W przychodni dostałam propranol 40 ale nic nie pomogło..
i teraz moje pytanie....przepisano mi aspargin ( magnez i potas), wyczytałam , ze bierze sie to własnie przy nierównomiernym biciu serca itp ale nie wiem jak długo mam to brac moze ktos tez takie miał??? mam brac 3 razy po 2 tabletki przez 3 dni a potem 2 razy po jednej ale jak długo???
i jeszcze jedno.....czy są tu osoby, które mają takie problemy z sercem i mogłyby sie podzielić jakimiś radami czy obserwacjami?? byłabym wdzięczna bardzo


Moze opisze wiecej....

to trwało od soboty gdzies od 22.00 az do niedzieli do 15 jak zazyłam pierwsze 2 tabletki asparginu i sie połozyłam to za jakąs godzinke sie zaczeło uspokajac...wiec dosyc długo
w przychodni babka podała mi jeszcze 40 mg Propanolu czy czegos tam ale nic nie pomogło...

ja czasami miałam takie ataki ale lżejsze i trwały krótko, najczesciej w nocy a tu to ja nie wiem od czego to

w razie jak mi sie nie uspokoi mam isc na kontrole do kardiologa do przychodni i zrobic usg serca i halter czy holter...no oki ale jak sie lepiej czuje niz w niedziele to co mam isc?? tak myslałam zeby isc ale gdzies tak w przyszłym tygodniu tylko na kardiologa to sie miesiącami czeka bo chyba mnie nie przyjmą od reki?

aaaa i dlaczego non stop chce mi sie spac?? jakas taka wymęczona jestem ale mierzyłam cisnienie i jest oki 128/80 i puls 76 to super w porównaniu z niedzielą bo miałam prawie 100 puls....no i juz mi tak nie wali i nie mam wypadów ale co sie dowiedziałam , ze te domowe cisniomierze to wariują jak są takie dodatkowe skórcze komory i pokazują to jako wypady a to wcale nie to bo serce bije normanie ale oprócz tego dotatkowe skórcze....

czy ktos mi powie co to jest ??? co sie ze mną dzieje i jak sobie z tym radzic???

avatar
Maja IP: 83.7.246.**

witaj mysia ten aspargin powinnas przez dlugi okres czasu brac,zrob podstawowe badania czy nie masz anemi.mi pomagają na takie nierowne bicie serca krople milocardin ale to lekarz rodzinny moze Ci wypisac bo są na recepte.one są wlasnie na takie rozluznienie przy nerwach tak mi powiedziala pani kardiolog,

avatar
mysia223

Witaj Maja

Dzis własnie biore tą mniejszą dawke asparginu tzn 2 razy po 1 tabletce i cały czas pije melise ( 2 razy dziennie), na pogotowiu mialam robione wszystkie wyniki morfologie i biochemiczne ale wszystko jest w normie. Anemii nie mam bo HGB ( chyba o to chodzi) mam 13,9. W sumie czuje sie dobrze tylko rano czuje takie nierownomierne bicie ale to jest słabsze niz miałam w niedziele i tak raz na 10 uderzen a miałam co 3. Potem w ciągu dnia się to uspokaja. Nie wiem jak długo mam pic aspargin? MOja mam mówi ze histeryzuje i nie powinnam po zakonczeniu opakowaia brac cokolwiek bo sie przyzwyczaje.

avatar
Maja IP: 83.7.232.**

jezeli masz dobre wyniki to moze to kwestia psychiki.ona to moze duzo nam w glowie namieszać,nie zwracaj uwagi na te mocniejsze bicia serca,nie wsluchuj sie i nie licz ile to razy bije Twoje serce, a melise pij nie zaszkodzi a magnez to polecam,każdemu nerwuskowi potrzebny ,tylko zapytaj w aptece czy mozna łaczyc z z tymi aspargin czy sam magnez z wit b6 wystarczy,a przy takich atakach jezeli jusz to kup sobie tabletki sedatif pc one sa homeopatyczne i nie uzalezniaja,sa do ssania wiec mozna taka tabletke zazyc gdy dopada Cie lęk lub niepokoj.

avatar
mysia223

tez tak mysle ze to sprawa psychiki. Wyniki były dobre tylko ekg wykazywało te dodatkowe skórcze no ale gdyby mi cos było to by mnie nie puścili chyba?
mam tylko pytanie czy ten aspargin moge brac przy jednoczesnym przyjmowaniu tabletek antykoncepcyjnych?? mówiłam o tym na pogotowiu to chyba nie ma jakis przeciwskanan...

avatar
mkamycka

Witam,

Pare miesiecy temu mialam Holtera wykazalo liczne czestoskurcze i tachykardie. W zwiazku z tym ze mam astme nie moge brac beta blokerow tylko przepisano mi Isoptin. Pare miesiecy bys spokoj wiec odstawilam lek. Teraz jestem w USA i zaczelo sie na nowo. Jestem przerazona.... Zaczelam brac znowu Isoptin ktory jednak obniza cisnienie znacznie, przestalam pic kawe , alkohol. Moi rodzice twierdza ze to nerwica... byc moze aczkolwiek nie mam sie czym denerwowac ostatnio. Jestem zmeczona, przerazona i nie wiem co mam robic, serce bije jak oszlalaly, *potyka* sie . Czy ktos z Was bierze Isoptin? Jak czesto mam powtarzac Holtera? Skad mam wiedziec czy powinnam miec zabieg ablacji?
Dziekuje z gory za odpowiedzi

avatar
mysia223

słuchajcie , ja sie nie znam wiec prosze napiszcie mi czy cisnienie mierzone w spoczynku 125/85 i puls 82 jest w normie czy za wysokie??

naczytałam sie o tych dodatkowych skórczach, ablacji itp i sie najadłam strachu:( pije ten aspargin ale mimo to rano po przebudzeniu czuje takie wypady, jest ich o wiele mniej niz przedtem i mniej je odczuwam ale są , z tym ze mijają po jakiejs godzinie do 2....cały czas czuje to serducho jakby lekko bolało ale nic nie biore na to. Nie wiem co mam robic...czy sobie dac na luz i sie uspokoic czy isc do lekarza pierwszego kontaktu na jakąs kontrole??? teraz sesja na studiach i jeszcze to wiec chodze rozdygotana troszke.....

avatar
edyta IP: 153.19.162.**

hej mysia223, ciśnienie i tętno masz w normie, skoro czujesz kołatania serca czyli to nierówne bicie, to powinnaś mieć wykonane badanie Holtera 24h i wtedy będzie wiadomo czy masz jakieś dodatkowe częstoskurcze czy też nie. Ważne jest również badanie Echo serca, gdzie w razie jakiejś wady serca wszystko jest zobrazowane. na badaniu ekg nie zawsze wszystko wychodzi. Aspargin jest dobry na serce wiec na nic na pewno nie powinien zaszkodzić. powinnaś się mniej stresować, mimo,że sesja to bardzo ciężki okres. bóle w okolicy serca mogą być też związane właśnie ze stresem. dodam że przy nierównomiernym biciu serca i arytmii powinno brać się beta-blokery, ale to już powinien zlecić kardiolog, który uprzednio zleci badania w/w. Sądzę że powinnaś wybrać się do niego w najbliższym czasie i zrobić te badania mimo, że czujesz się lepiej. serce nie boli cały czas, tylko niekiedy bardziej a niekiedy mniej. miewasz może duszności, zawroty głowy, szybko się męczysz??pozdrawiam, nie martw się tyle.

avatar
mysia223

Hej Edyta
Nigdy nie miałam duszności ,miałam zawroty kiedys ale mineło i nie miałam wtedy jakis bóli...wiec nie wiem czy to z tym związane, miałam kiedys grype jelitową i wtedy trzymały mnie zawroty ze 3 tyg

chciałam sie wybrac do internisty najpierw ale juz po sesji czyli za jakies 3 tyg tylko nie wiem, mama mówi ze nie ma potrzeby bo to moja nerwica i histeria:)

avatar
mysia223

podejzewam, ze to od stresów , praca, studia i pewne problemy osobiste a ja nerowa jestem i do tego duzo kawy i mam za swoje :)

avatar
mysia223

Witam
od jakiegos czasu jest ok, tylko wczoraj miałam wysokie tetno około 107 ale po 2 tabletkach asparginu i melisie jakos przeszło...dzis mam cisnienie 125/80 i puls 83 wiec chyba ok?
mam tylko dziwne takie wrazenie jakby zyły mnie bolały ale tak wysoko jakby przy gardle....ale nie jest to silne i nie cały czas....czy ktos ma podobnie???

avatar
mysia223

Witam
dawno mnie nie było.....jestem po wizycie u kardiologa, USG serca zrobione i diagnoza - minimalne niedomykanie sie zastawki mitralnej i 3dzielnej. Dostałam Betaloc ZOK..i teraz moje pytanie..jak przeczytałam ulotke to sie wystraszyłam...wiecej niz 1 na 100 pacjentów odczuwa jakies skutki uboczne:( ja dzis wziełam pierwszą tableke ale rano nadal miałam nierównomierne bicie serca i teraz przez jakis pół godziny tez:( i teraz nie wiem czy tak ma byc??? kiedy zacznie działac lek??? czy to są jakies niepożądane objawy???napisali tez ze nie mozna od razu odstawic tego leku. Prosze o wypowiedz osoby, które biorą Betaloc ZOK.

avatar
Sabrina18 IP: 89.75.210.**

leki nie działają od razu. dopiero po jakims czasie widać efekty. Nie denerwuj sie tak. Skutki uboczne na ulodce musza byc napisane ale zazwyczaj jako takie nie występuje. Isoptin to bardzo dobry lek stosuja go nawet kobiety w ciąży, jest nieco słabszy ale o wiele bezpieczny. Ja mam Astme wiec nie moge brać innego leku aczkolwiek mój lekarz stwierdził ze nie wykluczone ze moge ich w przyszłosci nie dostać(Betaloc ZOK). chodze do naprawde dobrego specjalisty. Powinnaś zrobić cały Lipidogram badan bo żadko go robą w szpitalach ale jest to ważne. Zanim go zrobisz zapytaj lekarza. Jeżeli wystąpily u ciebie kiedykolwiek stany depresyjne powinnaś to zgłosić swojemu lekarzowi, wtedy pewnie do Ci Relanium który bardzo dobrym lekiem uspokajającym.

avatar
chester2046

Cierpie na to samo .Powinnas pojsc do kardiologa dla wlasnego dobra.To nie sa
zarty.Ja biorę *ACARD* oraz *METAPROLOL* nie wiem czy poprawnie wpisalem nazwę.Pozdrawiam.

Twoja odpowiedź