Grzesiek IP: 77.236.7.**

Witam
mój problem polega na tym, że mojej babci jakieś 3 miesiące temu zaczęły puchnąć dłonie od nadgarstków i stopy od kostek, przy tym bardzo ją bolą i babcia czuje że są *lodowate* a kiedy my dotykamy babci dłoni mamy wrażenie że są rozpalone... babcia nie może w pełni ruszać palcami (np. dogiąć palców do dłoni....) Od tamtej pory chodzi do lekarzy bez większej poprawy....

Czy ktoś mógłby nakierować nas co robić, gdzie szukać przyczyny lub gdzie najlepiej się udać??
Z góry dziękuję za pomoc, Grzesiek.

Dorota W IP: 83.8.86.**

Witaj Grześku.
Moim zdaniem powinniście udać się z babcią w pierwszej kolejnosci do neurologa i jemu pozostawić zdiagnozowanie choroby lub odesłanie do innego specjalisty.
Nie jestem lekarzem i nie mnie udzielać tu jakichkolwiek porad ale być może Twoja babcia ma jakieś problemy z krążeniem lub nerkami.
Pozdrawiam serdecznie

werka IP: 109.243.174.**

Można popróbować samodzielnej kuracji. Mam podobne problemy i skoro lekarze nic nie pomogli przy różnych pomysłach terapii, to zaczęłam być zdania, że samemu można poczytać. W moim przypadku przez *lekko* spuchnięte nadgarstki i mocno spuchnięte stawy w palcach (czasami palce tak puchną że przypominają serdelki...) Miałam *poranną sztywność*, bardzo dokuczliwe bóle stawów. Lekarze diagnozowali reumatyczne zapalenie stawów... i żaden nie pomógł... Dodatkowo podobnie jak Twoja babcia czuje, że moje dłonie są w normalnej temperaturze, ale jak dotykam twarz, lub ramiona - to czuje lodowate dłonie...