uccello

Witam niedawno robiłam RTG klatki piersiowej. W opisie lekarz stwierdził że: *sylwetka serca wydaje się być nieznacznie powiększona w wymiarze poprzecznym*. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to znaczy i czy to ma jakieś znaczenie co do wykonywania niektórych zawodów [mowa tutaj o zawodzie pilota] Z góry dziękuję.

Ola IP: 83.30.208.**

Jestem laikiem ale sylwetka powiększona serca przy braku np wad wrodzonych serca może być wynikiem np nadcisnienia. Przynajmniej mnie tak tłumaczono.

uccello

rozumiem, tylko miałam robione wszystkie badania: ekg, mierzone ciśnienie i wszystko ok, w normie. Właśnie dlatego się zdziwiłam skoro nigdy nie miałam żadnych problemów.

brave heart IP: 83.24.139.**

Zrób echo serca i będziesz miała jasność, czy jest przerost.

OG IP: 217.172.240.**

witaj ja mialem wczoraj robione rtg klp i wyszlo mi przerost serca - odrazu strach. Teraz w poniedzialek 21 jestem umowiony na wizyte u kardiologa mam nadzieje ze i echo bedzie zreszta sadze ze na bank to zrobia.
odpowiem pozniej co i jak
Mimo powiekszenia czesto o nim mysle i czasem mnie zaboli.
Czytalem na jakiejs stronie iternetowej ze chorzy z przerostem serca maja albo grozne wystepowanie skurczliwosci komorowej lub tez konczy sie to zgonem (smierc sercowa) jednakzeja jestem w pelni wierzacy ze wyjde z tego. Zreszta wczesne rozpoznanie gwarantuje 100% wyleczenie i dlatego tez w to wierze. 3 miechy temu nic nie mialem a teraz bah... wiadomo

ginekologpoloznik

OG....ty już lepiej nie doradzaj ;-) i nie czytaj wszystkich wypowiedzi..stres to nie jest najlepsze wyjście....

a tak poważnie, przerost serca w wymiarze poprzeczym nie jest stanem patologicznym samym w sobie może być jednak objawem innych chorób, należy wykonać ECHO serca ( co do zawodu pilota tego typu przypadłość po potwierdzeniu diagnostycznym jest przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu pilota)

kalma IP: 83.15.252.**