avatar
uccello

Witam niedawno robiłam RTG klatki piersiowej. W opisie lekarz stwierdził że: *sylwetka serca wydaje się być nieznacznie powiększona w wymiarze poprzecznym*. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć co to znaczy i czy to ma jakieś znaczenie co do wykonywania niektórych zawodów [mowa tutaj o zawodzie pilota] Z góry dziękuję.

avatar
Ola IP: 83.30.208.**

Jestem laikiem ale sylwetka powiększona serca przy braku np wad wrodzonych serca może być wynikiem np nadcisnienia. Przynajmniej mnie tak tłumaczono.

avatar
uccello

rozumiem, tylko miałam robione wszystkie badania: ekg, mierzone ciśnienie i wszystko ok, w normie. Właśnie dlatego się zdziwiłam skoro nigdy nie miałam żadnych problemów.

avatar
brave heart IP: 83.24.139.**

Zrób echo serca i będziesz miała jasność, czy jest przerost.

avatar
OG IP: 217.172.240.**

witaj ja mialem wczoraj robione rtg klp i wyszlo mi przerost serca - odrazu strach. Teraz w poniedzialek 21 jestem umowiony na wizyte u kardiologa mam nadzieje ze i echo bedzie zreszta sadze ze na bank to zrobia.
odpowiem pozniej co i jak
Mimo powiekszenia czesto o nim mysle i czasem mnie zaboli.
Czytalem na jakiejs stronie iternetowej ze chorzy z przerostem serca maja albo grozne wystepowanie skurczliwosci komorowej lub tez konczy sie to zgonem (smierc sercowa) jednakzeja jestem w pelni wierzacy ze wyjde z tego. Zreszta wczesne rozpoznanie gwarantuje 100% wyleczenie i dlatego tez w to wierze. 3 miechy temu nic nie mialem a teraz bah... wiadomo

avatar
ginekologpoloznik

OG....ty już lepiej nie doradzaj ;-) i nie czytaj wszystkich wypowiedzi..stres to nie jest najlepsze wyjście....

a tak poważnie, przerost serca w wymiarze poprzeczym nie jest stanem patologicznym samym w sobie może być jednak objawem innych chorób, należy wykonać ECHO serca ( co do zawodu pilota tego typu przypadłość po potwierdzeniu diagnostycznym jest przeciwwskazaniem do wykonywania zawodu pilota)

avatar
kalma IP: 83.15.252.**

witam, ja cwicze juz ponad 6 lat na sucho i tez mam znacznie powiekszone serce :/ i sam nie wie mczy to jest dobrze czy zle bo niby wieksza wydolnosc ale z drugiej strony ...

avatar
sercowiec IP: 77.114.17.**

Witam.Ja choruje na serce i po wielu badaniach stwierdzono u mnie powiekszone serce,niedomykalnosc zastawki serca,arytmia i niedotleninie serca,a takze szmery.I czy ktoś moze mi powiedziec czy osoba chora na serce moze zajsc w ciaze i rodzic naturalnie czy tez przez 9 miesiecy musi byc w szpitalu pod stala opieka lekarski i miec robiona ceserke?

avatar
Ewa27

To sercowiec: To zależy, jaką ma wadę serca, jakie daje ona objawy i jakie mogą być jej dalsze skutki. Koniecznie zapytaj kardiologa i ginekologa, najlepiej takich,ktorzy mają doświadczenie w prowadzeniu ciężarnych kobiet z wadami serca. Zwykle nie trzeba leżeć całą ciążę w szpitalu, ale należy często robić badania kardiologiczne: ekg, echo, Holter.

avatar
sercowiec IP: 95.41.254.**

dziękuje za udzielenie odpowiedzi:)

avatar
serduszko IP: 83.14.115.**

mam pytanie czy moge starać sie o rente mając powiekszone serce i nadciśnienie?

avatar
mk75 IP: 83.9.103.**

witam

czy wysokie tentno moze powodowac powiekszenie serca?

mialem założony holter i wyszło ze srednie okołodobowe tentno wynosi 88

pozdrawiam

Twoja odpowiedź