redyo IP: 77.79.212.**

Witam,
mam pytanie czy mając ciśnienie w okolicach 140/80 i puls wahający się w granicach 100-120 powinienem zgłosić się do lekarza? (mam 26 lat)

czuję się ok ale wydaje mi się że ten puls coś za wysoko. co to może być??

duzy IP: 83.11.120.**

cisninienie do 140 jest cisnieniem raczej dobrym. ale powinieneś sie zgłosić do lekarza. puls zdecydowanie za wysoki. powinien być w okolicach 60-70. nie jestem lekarzem wiec ciezko jest mi cokolwiek doradzac. ale mam 20 lat i lecze nadcisnienie u siebie biore leki. Nadcisnienie tetnicze jest jednym z najniebezpieczniejszych przyczyn zgonow. Nazywane przez wielu cichym zabojca. Musisz zglosic sie do lekarza. Zrobi ekg i rr. I poradzi co masz robic. pzdr

mariusz IP: 89.78.65.**

Witam duży. Chciałbym zapytać o pare rzeczy, gdyż widze ze też jesteś młodym człowiekiem który leczy sie na nadciśnienie. Mam 25 lat, niedawno wykryto u mnie nadciśnienie(miałem150/90, 160/100), być moze dziedziczne, bo oboje rodziców leczy sie na nadciśnienie. Na początku lekarz przepisał POLPRIL, jedna tabletka raz dziennie, coprawda rezultat jakis był ale doszły do tego kłopoty z impotencją:( Teraz biore LAKEA 50mg, po pół tabletki rano i wieczorem. Z tymi sprawami jest ok. ale ciśnienie jest częsciej w granicach 140/70 - 135/70 rano tylko jest prawie jak książkowe ok. 125/75, ale to tez nie zawsze. Czy takie ciśnienie jest juz dobrze wyregulowane czy jeszcze trzeba wprowadzac jakieś zmiany?Wiem ze rodzice biorą 2 tab., inna rano a inna wieczorem. mój lekarz mówi ze tak ma być. A jakie ty zarzywasz leki i jakie są skutki z ciśnieniem? Jak sobie radzisz z wypiciem alkocholu:) mozna coś sie napić? na ulotce tego leku LAKEA, nie ma ani słowa o alkocholu.
Od paru lat występują u mnie od czasu do czasu częstoskurcze serca, czy to tez od nadciśnienia? teraz jestem w trakcie leczenia tych dolegliwości z sercem, dalej zobaczymy.
pozdr.

duży IP: 83.11.120.**