Arkadiusz Komorowski IP: 213.158.196.**

Mam pytanie...Ostatnio zrobiłem zdjęcie klatki piersiowej, na którym wyszło, że mam powiększoną lewą komorę serca. Pani doktor poinformowała, a raczej uświadomiła mnie, że takie schorzenie dotyczy ludzi z nieleczonym nadciśnieniem tętniczym. Nigdy nie zwracałem uwagi na swoje ciśnienie, aż do wizyty u lekarza dwa dni temu. Mam nadwagę, mój wskaźnik BMI wynosi 28. Postanowiłem zmienić swój tryb życia, więcej ćwiczyć, zwracać większą uwagę na to co i jak jem, ogólnie rzecz biorąc chcę walczyć z nadciśnieniem. Dodam jeszcze, że mam 27 lat. Chciałbym tylko wiedzieć czy moja powiększona komora wróci do normy? Czy ta zmiana jest już na stałe? Proszę o informacje.

Z góry dziękuję

EWKA IP: 83.24.250.**

WITAJ ! Nie jestem lekarzem , ale musisz zadbać o siebie !
Jesteś młodym człowiekiem , jeżeli schudniesz to i ciśnienie wróci do normy !- Doswiadczyłam tego na sobie !
Nie wydaje mi sie żeby komora zmniejszyła sie , ale możesz przyczynić się aby sie nie powiększała . Zapytaj lekarza czy musisz przyjmowac leki , czy wystarczy abyś zmienił swój tryb życia !
pozdrawiam(trochę starsza od Ciebie !)

Arkadiusz Komorowski IP: 83.12.148.**

Dzięki za odpowiedź. Masz może jakąś super dietę dla trochę młodszego kolegi? Oczywiście oprócz diety mż, bo to mi nie zawsze wychodzi...

Pozdrawiam!

EWKA IP: 83.24.193.**

Witaj ! diete kopenhaska ( jest bardzo rygorystycvzna , info . znajdziesz w necie !)_ ale zapytaj lekarza czy Ty możesz ją stosować ? pozdr. i życze zdrowia !

patka96 IP: 62.21.80.**

Hej mam 16 lat i byłam wczorj u lekarza i się okazało ,że jednak mam prawa i lewą komore powiekszona powiedział ,że dostane leki ,żeby te komory się nie powiększały i w dodatek powiedział jeszcze ,że mam ognisko jednio albo dwa ...... Najprawdopodobniej będziesz leczony lekami tak jak ja :(

kkkatia IP: 213.241.122.**

Dieta kopenhaska jest bardzo wyniszczająca i nie polecam.

seba404 IP: 31.183.51.**