avatar
redface IP: 109.207.153.**

Witam. Od jakiegoś czasu mam problemy ze skórą na twarzy,w okolicach brwi,nosa i ust pojawiają się czerwone plamy które są suche i się złuszczają. Jedynymi maściami od których to ustępuje to Elocom i Lorinden A , czyli maści ze sterydem.Muszę się smarować codziennie,jedno lub dwudniowa przerwa powoduje objawy wcześniej przeze mnie opisane.

Czy istnieją jakieś inne maści bez sterydów które to uleczą?
Bo słyszałem że sterydowych nie można stosować,tym bardziej na twarz.

avatar
ania05 IP: 83.30.199.**

A co powiedział dermatolog? Od czego te plamy ?Postawił jakąś diagnozę czy leczy na razie metodą prób i błędów ?

avatar
redface IP: 109.207.153.**

Dermatolog nie mówiła od czego to może być,tylko zrobiła ze mnie królika doświadczalnego,przepisała jakieś tabletki,emulsję do twarzy,maść chłodzącą i Triderm.Łącznie wydałem prawie 300zł na to wszystko i nic nie pomogło..

avatar
ania05 IP: 83.30.199.**

No niestety leczenie dermatologiczne czasem na tym polega że metodą prób i błedów leczą bo do końca nie wiadomo z czym się ma do czynienia ...a leki dermatologiczne niestety są drogie.A może zaczołeś używać jakiegoś nowego kosmetyku albo szamponu ?I to jakas alergia na nowy produkt ?Nie chcę tu cudować bo nie widzę ani lekarzem nie jestem ale spróbuj skoro już i tak to nie znika zwykłej maści Clotrimazol .Czasami najprostsze rozwiązania działają .A do twarzy używaj mydła w żelu biały jeleń .Też kosztuje grosze .

avatar
444 IP: 212.96.228.**

Moa znajoma miała cos podobnego: pracowała przez wakacje w pensjonacie-sprzątała,szorowała łazienki,prysznice.Dostała najpierw czerwoną plamę na środku czoła,potem weszło na nos i brodę.Te same maści używała,a to robiło się coraz gorsze. Dermatolog wysłała ją na konsultację do kliniki.Tam jakis mądry lekarz wypytał ją o wszystko dokładnie.No i okazało się,że to jest uszkosdzenie skóry od chemicznych środków czystości...typu: domestos itd.A przez 3 miesiące sterydami niepotrzebnie sie smarowała.Może u ciebie jest podobnie.Może z jakimiś chemikaliami miałeś do czynienia?

avatar
444 IP: 212.96.228.**

Możesz też spróbować lek naturalny o nazwie Pomada ojca Grzegorza,która jest b. skuteczna nawet na wykwity łuszczycowe,grzybice powierzchniowe skóry,łupież,liszaje.Oprócz tego jest zupełnie nieszkodliwa.

avatar
444 IP: 212.96.228.**

Na opakowaniu jest napisane,że skuteczna też na alergie kontaktowe[mówię o tej pomadzie]

avatar
redface IP: 109.207.153.**

Dzięki za odpowiedzi.Kosmetyków ani szamponów nie próbowałem na sobie,co do chemikalii to w pracy coś tam jest ale problem ten pojawił się jak jeszcze nie pracowałem,dodam że mój tata ma tak samo,lekarz mu mówił że to niby łuszczyca.Spróbuję tych maści o których napisaliście.Pozdrawiam.

avatar
Grzesiek20 IP: 83.31.13.**

Nie można smarować sterydowymi maściami pod oczami, ponieważ to szkodzi na wzrok można mieć problemy ..
Ja od roku... mam też coś na całej twarzy bardzo swędzi jest czerwone bardzo jak poparzone.. myślałem że to pokrzywka lekarze uważają ze to stan zapalny .. jednak jakiś czynnik to wywołuje na pewno coś szkodzi od środka organizmu...jednak ciągle mam to raz na jakiś czas mi zejdzie a potem znowu .. nie umiem sam sobie z tym poradzić a lekarze i dermatolodzy pomagają tylko na okres miesiąca a potem znów to samo...;(

avatar
wiolkaaaaa IP: 77.253.232.**

Masz łojotokowe zapalenie skóry. na 100%

avatar
monis23 IP: 78.8.105.**

A może to zmiany łuszczycowe? objawy by się zgadzały. a jeśli Pani dermatolog eksperymentuje lecząc cię maściami sterydowymi - to zmień koniecznie lekarza na innego! Zaczynanie leczenia maściami sterydowymi, może grozić nieodwracalnymi skutkami ubocznymi, jak np czerwone plamy na skórze.

avatar
kkk36 IP: 188.33.173.**

Radzę posłuchać rady poprzednika, zanim podejmiesz leczenie sterydowe poszukaj naturalnych metod leczenia np. dermokosmetykami ( z maści to mogę polecić Scalp 8 Body Ointment ), pomagają zarówno w przypadku łuszczycy jak i egzemy (bo na to mi wyglądają twoje objawy).

avatar
gosc2 IP: 87.105.135.**

Do kkk36: *z maści to mogę polecić Scalp 8 Body Ointment* - co to za maść nie mogę znaleźć informacji w sieci?

avatar
miki43 IP: 84.19.165.**

Zapewne chodziło o tą maść : http://drmichaels.com.pl/pl/p/Masc-50g-Dr-Michaels-Scalp-8-Body-Ointment/76

avatar
bartosz IP: 37.47.232.**

Http://pressmix.eu/index.php/2012/09/22/bezrobotni-gorsi-od-kryminalistow-a-co-na-to-komorowski-i-tusk/ Polecam :skrzyp polny na początku zaostrzy objawy,biosiarke np sufrin,czarny kminek,ale najwazniejszy liść oliwny.Sterydowych masci nie ma sensu uzywac,choroba wroci podwójnie.Nie zaszkodzi odstawic mleka,jogurtów itp.Ostroznie z kawa i czekolada.Ketchup i pomidory odpadają.Picollo i inne tanie jedzenie odpada.gdyby cos pytajcie sam przeszedlem pieklo dziwnych spojrzen,dzisiaj patrza z zazdrościa.