avatar
LESLAW

Co to moze byc ?.
Jest to wielki problem dla mnie. Mam 51 lat, 170 cm wzrostu i 80 kg.
Od okolo 2 lat zaczalem odczuwac tepy bol w okolicy prawej skroni tuz za okiem.
Nasilajacy sie podczas zmeczenia wzrokowego, np. przez nadmierne natezenie swiatla lub obserwacje czegos.
Po drugie, zaczynam odczuwanie go po dluzszym staniu w jednym miescu bez poruszania sie.
Najbardziej odczuwam to w kosciele. Jest dla mnie wielkim problemem wytrwac czas Mszy Sw.
Najgorzej jest w pozycji stojacej, jesli juz to gdy opuszcze glowe do dolu.
Ale w pozycji siedacej tez nie jest lepiej. Po prostu cos mnie tzw. *mierzwi* na skroni prawej.
Nasila sie to, a teraz wszystko zaczelo sie pogarszac, bo przeszlo w zawroty dlowy i utrate rownowagi.

Odwiedzilem juz pare lekarzy. Pierw zostalem skierowany do kardiologa. On zrobil mi tzw. *Tilt Test* w szpitalu,
w czasie ktorego cisnienie zostalo mi obnizone z 130 do 70(SYS) i w pozycji pionowej zaczalem slabnac, podwojnie widziec.
Na podstawie tego przypisal mi Metoprololol ER 50 mg. Po przyjeciu tylko pierwszej tabletki nie wiedzialem co sie ze mna dzieje.
Malo co nie upadlem. Prawie omdlalem. Przestrawszylem sie. Odczepilem sie tego.
Polem byl neurolog. Zrobil EEG test. Wynik pozytywny i powiedzial, ze nic u mnie nie widzi.
Nastepnie moj lekarz rodzinny skierowal mnie do okulisty w celu zbadania cisnienie w oku i zdjecia dna oka.
Odpowiedz taka, ze oko nie jest przyczyna moich bolow.
Nastepnie byly robione X Ray*e kregow szyjnych i stawowych. Nic nie wykazalo.
Potem byl wykonany MRI muzgu. Nie ma nic, zadnych guzow. Wynik pozytywny ogolnie.
Potem badanie tzw. *Doppler* dwoch tetnic glownych szyjnych. Tez dobrze.

I w wyniku tego wszytkiego, moj lekarz prowadzacy twierdzi, ze odpowiedzia na moje dolegliwosci jest wynik *Tilt Test*u*
podczas ktorego oslablem przy obnizeniu cisnienia do 70(SYS), i przypisal mi ponownie Metoprolol ER, tylko slabszy,
125 mg. Trudno mi sie z tym pogodzic, bo wszystko dzieje sie w glowie, a ten lek jest kardiologicznym.
Na razie go nie biore, bo nie jestem przekonany, ze jest wlasciwy na moja dolegliwosc.
Zrobilem wizyte do innego kardiologa w celu tzw. drugiej opini.
Dziekuje, Leslaw.

avatar
ania05 IP: 83.10.251.**

Czytając twoje objawy na myśl przychodzi mi -migrena ,zapalenie tętnicy skroniwej lub problem laryngologiczny .

avatar
ania05 IP: 83.10.251.**

A ten lek który przepisał lekarz bierz bo nie da się wykluczyć przyczyny jeśli się nie spróbuje jej leczyć .

avatar
444 IP: 80.54.173.**

A czy robiłeś badania na cholesterol całkowity,LDL,HDL,trójglicerydy i test na krzepliwość krwi/?Może Wtym miejscu naczynie masz zwężone z powodu cholesterolu...kto to wie...

avatar
444 IP: 80.54.173.**

Ania słusznie sugeruje zapalenie tętnicy skroniowej---tu trzeba zbadać CRP i OB--sprawdzić czy nie ma stanu zapalnego.Zapalenie tętnicy skroniowej może mieć konsekwencje dla wzroku.

avatar
444 IP: 80.54.173.**

A może po prostu powinieneś brać jakiś preparat z miłorzębu na poprawę krążenia....

avatar
444 IP: 80.54.173.**

A może po leku źle sie czujesz,bo za mocny jest dla ciebie i ciśnienie zbyt szybko spada i dlatego to omdlenie niemalże.Jest wiele leków na nadcisnienie.Czasem trudno dobrać ,aby trafić na taki,który pacjent dobrze toleruje.Może inny niech przepisze.....

avatar
444 IP: 80.54.173.**

Chyba ten twój lekarz prowadzący ma rację.Weż ten lek ,tylko o połowe słabszy i sprawdź czy nie będzie sensacji.Jak mniejsza dawka,to może dobrze sie czuł będziesz,spróbuj i bierz jak ci kazał.Chyba,ze całkiem będzie po nim źle,to poproś,by na inny zmienił,ale też małą dawkę.I koniecznie przeczytaj :,,niefarmakologiczne metody leczenia nadciśnienia**,abyś sam też mógł sobie pomóc .Pozdr.

avatar
LESLAW

Odpowiadajac na cholesterol: oczywiscie, zaczelo sie od testu krwi i wlasnie cholesterol u mnie wyszedl najgorzej, a mianowicie:
- calkowity 256 [mg/dL]
- LDL 171
- HDL 51
- VLDL 33
- trojglicerydy 187

Druga rzecza zla okazal sie cukier: 112[mg/dL] na czczo.
Na cholesterol dostalem Paravachol, ale zabralem sie za niego wszelkimi wlasnymi sposobami, bo za 3 tygodnie bede mial test kontrolny i zalezy mi bardzo, aby go zbic. Zazywam m.in. Cynarex.
Leslaw.

avatar
444 IP: 80.54.173.**

Oprócz cynarexu należy jeszcze odpowiednio się odżywiać:c odziennie zjeść troszkę nasion ze słonecznika lub dyni,wypić 2 łyżki oliwy z oliwek[np. w sałatce],orzechy włoskie.Potrawy dobre dla obniżenia cholesterolu to np. leczo z warzyw [bez miesa],ryba po grecku.Skład leczo to: cebula,cukinia i pomidory .Przyprawić ziołami prowansalskimi dość obficie,a na talerzu dodać jeszcze 2 posiekane lub zgniecione ząbki czosnku[obniza ciśnienie] oraz pokrojony na cząstkipomidor/.Rób sobie to ze 2 x w tygodniu w większej ilości.Trzymaj w lodówce w słoiku.Zimne też jest bardzo dobre.Warzywa + trochę oleju+ podlać wodą i dusic pod przykryciem na małym ogniu 20 minut.Jest to bardo dobre jedzenie.A przepis na rybę po grecku - w internecie jest.Smacznego.I ogranicz mięso.I dobrze byłoby,gdybyś stopniowo starał sie ćwiczyć codziennie na rowerze treningowym,albo godzine szybkiego marszu w plenerze robił.Jak umiesz pływać ,to na basen na przykład czy coś innego- rower np. To dobrze zrobi na cholesterol i ciśnienie.Tylko na początek krótko ,bez szaleństwa.

avatar
444 IP: 80.54.173.**

Lesław- przeczytaj-,,olej z wiesiołka**

Twoja odpowiedź